Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Лiдер нового поколiння iнтернету lifecell став першим оператором, що зробив швидкiсний зв'язок 4.5G реальнiстю, запустивши його одночасно 30 березня 2018 року в найбiльшiй кiлькостi обл
Реалізація бодай частини планів та амбітних цілей Маска здатна здійснити технологічну революцію у світіУ середньому кожен мешканець американського Л

Бернар Арно. Секрет успіху і філософія життя найбагатшої людини у Європі

14.04.2018 17:00
Бернар Арно. Секрет успіху і філософія життя найбагатшої людини у Європі
Днями ми дізналися ім'я найбагатшого європейця. Ним став президент групи компаній Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) Бернар Арно. Його статки становлять 70,7 мільярда доларів. У рейтингу найбагатших людей світу він четвертий, у Європі — номер один, свідчать дані агентства Bloomberg, пише газета "Експрес".
 
Майбутній бізнесмен народився 5 березня 1949 року у французькому містечку Рубе, на кордоні з Бельгією. Його батько мав будівельний бізнес і нехай невеликий, але стабільний дохід. Навчався Арно в одному з найпрестижніших університетів Франції — Ecole Polytechnique.
 
"Там я насамперед навчився мислити аналітично, не просто слухав професорів, а відразу застосовував вивчене на практиці, — згадував про юні роки в одному з французьких ток-шоу сам Арно. — Я ніколи не був теоретиком і ще досі слабак у математиці. Для мене було важливим опанувати мистецтво управління та спілкування з людьми. Це я і робив".
 
У 21 рік Бернар отримав диплом інженера, та за спеціальністю майже не працював. Арно став партнером батька в будівельному бізнесі, а через чотири роки після закінчення навчання очолив сімейну будівельну фірму Ferret-Savinel.
 
"Стати звичайним директором невеличкої компанії не було вершиною  моїх мрій, — згадує бізнесмен. — Одного ранку я вирішив продати цей бізнес. А батькові розповів про це лише тоді, коли гроші від продажу були на моєму рахунку".
 
Вдало уклавши угоду, молодий Арно поїхав до США. Адже був переконаний, що "великі гроші заробляють там".
 
Елітний одяг для всіх
 
У Сполучених Штатах Арно починає вчитися тонкощів ведення бізнесу. Декілька років стежить за великими корпораціями, спілкується з підприємцями, цікавиться моделями управління. До Франції він повернувся натхненним та цілеспрямованим.
 
"В Америці я побачив значно більші масштаби ведення бізнесу, — згадує Бернар Арно. — Великі фірми поглинали менші, так створювались корпорації. У Франції цього не було. Та, спираючись на культуру французів, я зрозумів, що ми можемо дати світові. Залишилось тільки розпочати".
 
Він викупив текстильну компанію Boussac, що збанкрутувала, за 15 мільйонів доларів від продажу батьківської фірми та 65 мільйонів кредитних коштів. Згодом придбав ще й знаменитий бренд Christian Dior та акції Louis Vuitton Moet Hennessy на 1,8 мільярда доларів (24%). 
 
"У мене було досить упевненості, знань та сили, щоб зробити цей проект вдалим. На розкрутку одного бренда треба значно більше грошей, аніж тоді, коли ці бренди належать одній компанії", — пояснював Арно.
 
Через рік після придбання звільнив топ-менеджерів компанії і став усім керувати сам. Далі Арно створив команду з нових людей, експертів у сфері підприємництва та управління. Він ретельно підбирав кожного менеджера, вимагав від нього передусім креативності.
 
Цікаво, що підприємець часто брав участь у розробці моделей одягу.
 
"Я не люблю, коли жінки одягаються не відповідно до свого віку. Це абсурдно і смішно. Наші товари — для тих, хто цінує гроші і знає, що одяг має бути вишуканим та якісним. Простота — ось що завжди привертає увагу. На щастя, моя робота допомагає привчати людей до стилю і розуміння, що елітний одяг — доступний кожному".
 
На початку 1990-х років елітні бренди перестали бути прерогативою найбагатших верств населення, ними зацікавилися і люди з середнім доходом. Арно швидко підхопив хвилю, доходи LVMH стали стрімко зростати.
 
 
"У 1991 році ми прийшли на ринок Китаю з елітним одягом та аксесуарами, відкривши свій перший магазин "Louis Vuitton shop". Тоді ще не було нічого схожого. Єдине, на що був особливий попит, — велосипеди. Мені казали, що нічого не вдасться. У цій країні ніхто не купуватиме товарів з позначкою "люкс". І що ми маємо тепер, питаю скептиків? Двадцять магазинів у Китаї. Двадцять!" — сміється Арно.
 
Отримані доходи Бернар Арно вклав у купівлю двох будинків моди — Givenchy і Celine, а також компаній TAG Heuer, Sephora, постачальника вин Chateau d’Yquem та інших.
 
Єдина невдача спіткала його під час спроби викупили бренд Gucci. Арно тричі намагався домовитись із власниками, однак безуспішно.
 
"Я люблю перемагати і звик бути першим, тому подав на цю фірму в суд за недобросовісне управління компанією. У стані азарту я чомусь був переконаний, що фірма стане моєю", — пригадував підприємець. Однак передчуття підвели: 49% акцій Gucci продали конкурентові Арно — Франсуа Піно.
 
Піаніст, колекціонер, багатодітний батько
 
Арно був одружений двічі. Про першу дружину Анну Деверлен він згадує рідко. З другою живе досі. Гелен Мерсьє — канадська концертна піаністка, разом вони виховують п'ятеро дітей.
 
"Я ніколи не намагався рекламувати себе. Якби займався політикою, то, напевно, привертав би увагу до себе чи сім'ї. Але я обрав для себе шлях підприємця, такого собі амбасадора французької економіки", — каже мільйонер.
 
Співробітники Арно розповідають, що той ненавидить показуху. Він любить працювати і ховається від камер, рідко обідає у ресторанах та майже не вживає алкогольних напоїв.
 
"Якщо вже пити спиртне, то хіба вино з хорошою витримкою, — каже бізнесмен. — Також я доволі стриманий, коли йдеться про технології. Ще п'ять років тому в мене не було електронної пошти. Зі мною можна було зв'язатись лише телефоном і лише в робочий час. Коли я вечеряю, граю в теніс чи на фортепіано, мобільного навіть близько нема".
 
Бернар Арно — великий поціновувач сучасного мистецтва. Він володіє багатьма скульптурами у стилі контемпорарі, має пристрасть до футуристичної архітектури. У його власності — розкішні замки, дорогі автівки, яхти. 
 
 
Коли в інтерв'ю його питають, у чому секрет успіху, він часто відповідає: "Для того щоб стати успішним, достатньо мати ціль. Що раніше ти її окреслиш, то скоріше побачиш шлях до її досягнення. Я свою ціль визначив ще багато років тому і, як бачите, не помилився.
 
Навіть тоді, коли торгівля переходить в інтернет, мені приємно бачити, як наші бренди досі займають провідні позиції у дизайнерському світі.  Головне — ніколи не зупинятись!"
 
Більше цікавих новин з України та світу читайте у свіжому номері газети "Експрес"
 
Якщо у Вас не відображаються фото чи відео, перейдіть, будь ласка, до повної версії сайту
 
Головні новини за добу — в нашій щоденній розсилці y Telegram
 
Христина БІЛЯКОВСЬКА
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter