ТЕХНОЛОГІЇ

Компанія Google представила технологію AutoML для створення нейромереж нейромережами. На конференції I/O 2017, Google розповів про технології AutoML, яка дозволяє одним
Prestigio Multipad Visconte V — один із найдоступніших на українському ринку планшетних комп'ютерів, виконаних у форм-факторі «трансформер».
Пропонуємо вам детально розглянути його характеристики, виявивши сильні і слабкі сторони. Це допоможе з'ясувати, чи справді цей гаджет виправдовує свою ціну.Плюси

Без краплі пального: "Solar Impulse-2" подолав 40 000 кілометрів лише завдяки сонячній енергії

12.08.2016 18:06
Без краплі пального: "Solar Impulse-2" подолав 40 000 кілометрів лише завдяки сонячній енергії

"Їм це вдалось, вони облетіли довкола земної кулі!", "Уперше літак безпального здійснив такий неймовірний переліт". Під такими радіснимизаголовками публікують у світі новину про завершення довколосвітньоїподорожі літака "Solar Impulse-2", що почалася у травні минулого року.

Світова спільнота уважно стежила за тим, як двійко сміливців, почерговокеруючи літаком, долали величезні відстані, зупиняючись на різнихконтинентах. Причиною такого ажіотажу став сам літак, адже працює він насонячних батареях, пише газета Експрес.

За цей час літак поставив 19 світових рекордів, перелетів через 3 моря й 2океани, генеруючи по 11 000 кіловат енергії за годину. Відправною точкоюбула столиця ОАЕ, а останній переліт відбувся з Каїра до Абу-Дабі. Загаломбуло здійснено 17 польотів (чистий час яких становив майже 510 годин) навідстань 42 тисячі кілометрів (при максимальній швидкості до 140 кілометрівза годину).

А оскільки один переліт міг тривати 50 годин і більше, учасники проектудовели: без пального тепер можна летіти навіть довше, аніж із його наявністю.Головне, аби Сонце світило, а на борту було 17 тисяч батарей і потужнийакумулятор.

У чому саме полягають труднощі польотів на сонячній енергії? Про церозповіли Володимир Шевчук, провiдний iнженер Iнституту вiдновлюваноїенергетики НАНУ, та Юрiй Яковлєв, головний конструктор пiдприємства"Аеропракт".

-- Якими є особливості будови цього літака?

Ю. Яковлєв: -- Літак важить 2,3 тонни, притім основну вагу зосереджено накрилах. Що цікаво, розмах одного становить 72 метри, за цим параметром"Солар" перевищує розміри "Боїнга". Саме така довжина крил знадобилась длявставновлення 17 тисяч фотоелементів, котрі генерують енергію від світила.Без такої кількості не вдалось би не лише здійснити політ, а й піднятилітак.

А що більшу площу на поверхні літака буде використано для сонячнихелементів, то більше енергії він накопичуватиме. Відтак, більшу відстаньможна буде подолати.

-- Цей літак справді не має інших джерел енергії, лише сонячну?

Ю. Яковлєв: -- У тому й полягає геніальність цієї розробки.Науковці вже давно намагалися створити такий літак, який завдякисонячній енергії міг би долати великі відстані.

Політ став можливим завдяки сонячним батареям, які заряджались під часпольоту, а крім того, відбувалась акумуляція енергії для нічних перельотів.У такий спосіб енергії вистачало як для денної частини польоту, колинадворі є світло, так і для нічної, коли темно й небесного джерела енергіїнемає. Це справді дивовижна технологія, величезне досягнення, яким можепишатись весь світ.

В. Шевчук: -- Щоправда, проблемою таких польотів є погодні умови. Якщонадворі буде хмарно, ситуація може виявитись загрозливою, тоді генерацiяенергiї вiдбуватиметься в десятки разiв слабшими темпами. Та й зарядуакумулятора може не вистачити для запланованої тривалості перельоту.

Порівняйте самі: під час сонячної погоди рiвень освiтленостi становить 100тисяч люксів, а якщо небо встелено хмарами, цей показник зменшується до 5 --7 тисяч люксів. Це у 20 разiв менше. До речі, за словами пілотів, їмдоводилось затримувати виліт в очікуванні більшої кількості сонячногосвітла.

-- Окрім використання сонячної енергії та незвичних розмірів,якими ще показниками цей літак різниться від інших?

Ю. Яковлєв: -- Відомо, що максимальна швидкість, яку може розвинути "Солар",становить 140 кілометрів за годину. Для порівняння, маленький традиційнийлітак для приватних польотів може набрати швидкість до 300 кілометрів загодину, а пасажирський -- від 500 до 900 кілометрів за годину. Тож у цьомупоказнику "Солар" програє. Але якщо взяти до уваги тривалість йогоперельотів, тут йому рівних немає, адже приватні маленькі літаки можутьлетіти до десяти годин, а пасажирські -- 20 годин максимум. "Солар" же здатенбезперервно летіти 50 годин і більше.

-- А перевозити пасажирів такий транспортний засіб колись зможе?

Ю. Яковлєв: -- Наразі немає такої можливості, зрештою, це було б протизаконів фізики. Розумієте, Сонце на екваторі Землі видає максимум одинкіловат енергії на квадратний метр. Це трохи більше як одна кінська сила. Цьогонедостатньо для польоту пасажирського літака.

Найближчим часом можна прогнозувати створення легких літаків для приватнихпольотів максимум на чотири місця. Така собі трансформація автівки. Дляцього потрібно буде збільшувати ємність акумулятора. До речі, нині однавідома фірма займається розробкою потужного авіаційного двигуна, щопрацюватиме на електриці. Можливо, притім задіюватимуть і сонячне світло.

В. Шевчук: -- До речі, з сонячної енергії можна отримувати водень, мова проще один вид пального. На водні, для прикладу, в США їздять автобуси, вНiмеччинi випускають фотоелектричнi модулi, що перетворюють сонячну енергiюв електричну, а в Норвегії займаються розробкою генератора для перетвореннясонячної енергії у водень і застосування його в побуті. У будь-якомуразі, сонячна енергія може бути першоджерелом нового виду пального,екологічно безпечного. Тож, можливо, в майбутньому не лише літакипідніматимуться в небо завдяки Сонцю, але й машини їздитимуть наенергії цього світила

Лариса ПЕЦУХ

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter