ТЕХНОЛОГІЇ

Балкон – найпопулярніше місце для сушіння випраних речей. Такий вибір цілком логічний: чисте повітря надає речам свіжості і значно пришвидшує процес висихання.

Екс-наставник "Шахтаря" озвучив суми хабарів українським футбольним суддям

20.07.2017 12:40
Валерій Яремченко

За один матч арбітр може збагатитися аж на 50 тисяч доларів!

Прохання комітету арбітрів ФФУ підняти зарплату суддям спричинило гостру дискусію у футбольному середовищі. Одні експерти стверджують, що арбітрам конче потрібно збільшити гонорари для того, щоб вони перестали брати хабарі, а інші вважають нинішні зарплати цілком адекватними.
 
Нагадаємо, що Комітет арбітрів попросив збільшити оплату рефері з 14 тисяч гривень за матч (12 000 гривень – гонорар і 2000 компенсація проїзду по Україні) до 25 000 гривень (20 000 грн – гонорар за матч і 5000 – компенсація проїзду по Україні). Однак клуби УПЛ, які оплачують зі своєї кишені роботу рефері та інших офіційних осіб, задовольнили їхні запити лише частково. Арбітрам, їхнім асистентам, четвертим арбітрам, делегатам і спостерігачам матчів УПЛ збільшена на 1000 гривень (до 3000 грн) компенсація за проїзд по Україні. Таким чином, загальна сума, яку отримує головний арбітр матчу, із сезону 2017/18 становить 15 000 гривень за матч. Тож чи варто збільшувати оплату праці футбольного арбітра?
 
Про це кореспондент Експрес онлайн поговорив із Валерієм Яремченком, колишнім головним тренером "Шахтаря", "Карпат" та інших команд, а також з Іваном Шарієм, легендарним екс-футболістом полтавської "Ворскли".
 
– Чому, на вашу думку, українські футбольні клуби лише частково задовольнили прохання рефері?
 
В. Яремченко: – Я твердо переконаний, що 25 тисяч гривень за матч – це забагато. Однак клуби відмовилися не тому, що ця цифра завелика. Їхня логіка полягає в іншому. Вони розуміють, що частенько дають хабарі суддям. І не 14 чи 25 тисяч гривень за матч, а 20 тисяч, 30 тисяч і навіть 50 тисяч доларів! Тож навіщо клубам збільшувати офіційні витрати, якщо вони все одно "годують" арбітрів грошима із чорних кас?!
 
І. Шарій: – А я вважаю, що за європейськими мірками 14 тисяч гривень за гру – це замало. Ось у Німеччині арбітрам підняли гонорар із 3800 до 5000 євро за поєдинок. Щоправда, німецькі рефері показують високий рівень арбітражу. На відміну від українських. Якщо наші судді хочуть заробляти за європейськими мірками, то нехай працюють так, як в Німеччині, Англії чи Іспанії. Іще однієї умовою для підняття гонорарів повинні бути звільнення за неякісний арбітраж. Ось тренерів звільняють за невдачі, а суддів чомусь не чіпають.
 
– Чи вірите ви в те, що збільшення гонорарів може покласти край корупції в суддівстві?
 
В. Яремченко: – Треба бути дуже наївними, щоб у таке повірити. Навряд чи арбітр відмовиться від спокуси отримати від клубу 50 тисяч доларів за матч. Я не вірю в таке. Підняття гонорарів із 14 тисяч до 25 тисяч нічого не змінить, адже існує велика різниця між 25 тисячами гривень і 50 тисячами доларів. Усім відомо, що в українському футболі мандрують валізи з грошима, а судді від них не відмовляються. Можу припустити, що тепер клуби перевозять хабарі не у валізах, а у фургонах. Але ніхто нікого не піймає, бо такі речі важко довести. 
 
І. Шарій: – Я дуже хотів би повірити, що судді перестануть брати хабарі після того, як їм піднімуть зарплату. Це було би по-чесному. Ось вам великі офіційні гроші і перестаньте брати хабарі! Але сумніви існують. Все-таки суддівство загрузло у корупції. Навіть у чемпіонатах області та міста рефері беруть хабарі.
 
– Наскільки обгрунтованим виглядає підняття витрат на проїзд із двох до трьох тисяч гривень?
 
В. Яремченко: – Це також неправильно, адже квиток зі Львова до Маріуполя коштує щонайбільше 400 гривень. Я вважаю, що у такому слабкому чемпіонаті судді можна дати 500 гривень, а не три тисячі. Зрештою, це простір для застосування різних хитрих схем. Навряд чи арбітри витрачають аж три тисячі. Проблема в тому, що вони ні перед ким не звітуються і не пред’являють квитків. 
 
І. Шарій: – А на мою думку, це підняття цілком логічне, бо наші судді не звикли їхати в плацкарті чи в купе. Вони воліють добиратися у вагонах "СВ" або літаками. Рефері прагнуть комфорту і не хочуть жити скромно.
 
Олег ЗУБАРУК,
 
zubaruk@gmail.com
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter