Науковці зробили фото атома найчіткішої якості

20.07.2018 16:48
Науковці зробили фото атома найчіткішої якості

Фізики з Корнельського університету в США отримали фотографії окремих атомів з рекордним розширенням - менше половини ангстрема (0,39 Å).

Опис експерименту опубліковано в журналі Nature, передає “Еспресо”.

Минулого року фізики з Корнельського університету запропонували пристрій electron microscope pixel array detector (EMPAD). Пристрій являє собою матрицю - 128х128 пікселів, чутливих до окремих електронів.

Кожен піксель реєструє кут відображення електрона; знаючи його, вчені реконструювали характеристики електронів, включаючи координати точки, звідки він був випущений.

Потім науковці закріпили на рухомий балці лист двовимірного матеріалу - сульфіду молібдену MoS2, і випустили пучки електронів, повертаючи балку під різними кутами до джерела електронів.

За допомогою EMPAD і птайкографіі вчені визначили відстані між окремими атомами молібдену і отримали зображення з рекордним розширенням - 0,39 Å. "По суті ми створили найменшу в світі лінійку", - пояснює Сол Грюнер (Sol Gruner), один з авторів експерименту. На знімку нижче видно атоми сірки і місце, де одного такого атома не вистачає (вказано стрілкою).

Довідка:

Ангстрем (Å) — одиниця довжини, дорівнює 10−10 м або одній десятимільйонній міліметра.

B