Завдяки метеориту вчені знайшли беззаперечні докази наявності води на Місяці

18.06.2018 13:34
Завдяки метеориту вчені знайшли беззаперечні докази наявності води на Місяці

Місячний метеорит, який виявили в пустелі північно-західної Африки, містить переконливі докази того, що на Місяці є достатній запас води.

Вчені з Університету Тохоку в Японії визначили, що камінь складається з моганіта, мінералу, якому для формування потрібна вода, пише Science Alert.

"Моганіт - це кристал двоокису кремнію, він схожий на кварц. Він утворюється на Землі у вигляді осаду, коли лужна вода, включаючи SiO2, випаровується в умовах високого тиску. Існування моганіта багато в чому підтверджує існування води на Місяці", - сказав провідний автор дослідження Масахіро Каяма.

Тривалий час вчені думали, що Місяць повністю позбавлений ​​води. Хоча це може бути правдою для поверхні Місяця, в декількох дослідженнях вказується, що в цій сухий місячній корі є вода у вигляді льоду. Однак досі тривають суперечки, де саме може бути "захована" гідросфера.

Використовуючи електронну мікроскопію, команда дослідників проаналізувала хімічний склад 13 місячних метеоритів, виявлених в пустелі на північному заході Африки. Потім були ідентифіковані специфічні мінеральні структури кожного місячного об'єкта. Тільки на одному з метеоритів було знайдено моганіт. Судячи з усього, мінерал сформувався до потрапляння на Землю.

"Якби земне вивітрювання створило моганіт в місячному метеориті, у всіх зразках, які впали на Землю одночасно, мав  був бути присутнім моганіт, але це виявилося не так", - пояснив Каяма.

Дослідники вважають, що мінерал утворився через випаровування води з поверхні Місяця на території під назвою Procellarum Terrane - вона отримує велику кількість прямого сонячного світла.

"Вперше ми можемо довести наявність води в місячному матеріалі. Оскільки моганіт утворюється на поверхні Місяця в результаті випаровування, води в ньому не так багато. Але значний запас може залишатися в надрах супутника, захищений від сонячних променів", - заявив Масахіро Каяма.

Каяма і його колеги підрахували, що вода становить приблизно 0,6% маси Місяця. Як стверджує Каяма, майбутнім місіям на супутник цього буде достатньо для отримання 6 літрів води на квадратний метр.