5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Вчені розповіли, як знизити ризик передчасної смерті

20.03.2018 19:13
Вчені розповіли, як знизити ризик передчасної смерті

Вчені Університету Східної Фінляндії довели, що їжа з високим вмістом омега-6-ненасичених жирних кислот здатна знизити ризик серцево-судинних захворювань і передчасної смерті.

Дослідники визначили рівні жирних кислот в крові 2480 чоловіків у віці від 42 до 60 років. За 22 роки спостереження померли від хвороб 1143 людини. Виявилося, що ризик передчасної смерті був на 43% нижче у тих людей, у кого в організмі була найвища концентрація лінолевої кислоти. Про це повідомляє EurekAlert!, пише ГазетаУА.

При цьому зменшувалася ймовірність розвитку серцево судинних-захворювань, а також інших небезпечних для життя станів здоров'я за винятком раку. Схожий, але більш слабкий ефект надавала арахідонова кислота.

Рівень лінолевої та інших омега-6-ненасичених жирних кислот визначається раціоном харчування людини. Зокрема, джерелом лінолевої кислоти є рослинні масла, горіхи і насіння.

Вважалося, що ненасичені жирні кислоти, незважаючи на їх благотворний вплив, є причиною ряду хронічних захворювань. Це пояснювалося тим, що лінолева кислота в організмі людини перетворюється в арахідонову, яка, в свою чергу, є попередником сполук, що сприяють запаленню.