5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Перебування на орбіті активує "космічний ген" і змінює ДНК людини - вчені

14.03.2018 18:23

NASA завершило своє дослідження "Twin Study", під час якого один з близнюків-астронавтів провів у космосі цілий рік, а його брат зробив кілька короткострокових польотів - в сумі вони склали 54 дні.

Про це, як передає Еспресо, пише Live Science.

За результатами численних медичних спостережень, відомство заявило, що перебування в космосі змінює частину ДНК людини.

Як розповіли вчені, багато фізичних змін Скотта Келлі - наприклад, зростання або орієнтування в просторі, прийшли в норму після річного перебування на Землі, проте 7% його ДНК змінилися назавжди.

В результаті цього NASA зробило висновок, що існує якийсь "космічний ген", який активується лише після потрапляння людини в умови перебування в космосі, що і призвело до зміни генів Скотта Келлі.

У числі генів, які зазнали змін, виявилися гени, пов'язані з імунною системою, формуванням кісткової тканини, кисневим голодуванням і надмірною кількістю вуглекислого газу в організмі.

У NASA не уточнили як ці зміни вплинули на здоров'я астронавта. Однак, судячи із заяви самого Келлі, в якому він розповів що "з подивом дізнався про дослідження з газет", значних змін з його здоров'ям не сталося.

Як припускають вчені, причиною таких змін могли стати кілька факторів: відмінності в їжі, навколишньому середовищі та вплив деяких "випромінювань". У той же час в NASA перевірили розумові здібності Скотта Келлі, проте особливих змін до початку польоту і після його завершення вони не помітили.

В організації розповіли, що подібне дослідження унікальне, і його непросто буде повторити. 54-річні ідентичні близнюки Келлі, як і всі ідентичні близнюки, мають абсолютно однакову ДНК, що робить їх ідеальними кандидатами для такого експерименту. Однак серед астронавтів такий збіг буває дуже рідко.

Дослідження близнюків було частиною великої програми "Project Human Researc" з вивчення впливу космічного простору на організм людини. Його результати вплинуть на майбутню місію колоністів на Марс, яким доведеться провести в космічному просторі ще більше часу.