5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Науковці стверджують, що розгадали одну із таємниць єгипетських пірамід

21.02.2018 00:49
Піраміди

Упродовж багатьох століть вчені досліджували піраміди Гізи, що в Єгипті. Одним із найбільш суперечливих питань було те, як древні люди без сучасних технологій зуміли зробити їх ідеально рівними, пише науковий журнал Science Aalert.

Археологи, які досліджували древні піраміди в Єгипті, припускають, що люди могли проводити будівельні роботи в час осіннього рівнодення. Так, єгиптяни вирівнювали стіни по тінях, що відкидав астрономічний інструмент – гномон, повідомив 24 Канал.

Як відомо, сторони пірамід Гізи розходяться під майже прямим кутом, що збігається з кутом між лініями сторін світу – захід-схід та північ-південь. Відхилення становить лише 1/15 градуса. За словами археолога Глена Дейша, цього стародавнім єгиптянам вдалося досягти завдяки астрономічним вимірюванням, які базуються на розташуванні полярної зірки.

Для того, щоб довести свою теорію, Глен Дейш здійснив експеримент. Він відстежував точку тіні через регулярні проміжки часу, утворюючи плавну криву точок. Наприкінці дня, за допомогою натягнутої струни, науковець перехопив дві точки кривої і створив майже ідеальну лінію, що йде від сходу до заходу.

Експериментальний метод, який використав археолог

Наразі це є однією із найбільш доведених теорій стосовно єгипетських пірамід.

"Давні єгиптяни, на жаль, не залишили нам підказок, жодних інженерних документів або архітектурних планів, які б дали технічні пояснення, як вони вирівняли будь-який з їхніх храмів або пірамід", – зазначив Глен Дейш.

A