Вчені попередили про виродження чоловіків

22.01.2018 07:15
Вчені попередили про виродження чоловіків

Y-хромосома, що визначає розвиток статевих ознак у чоловіків, зникне приблизно через кілька мільйонів років. Про це пише генетик Даррен Гріффін (Darren Griffin) з Кентського університету (Англія) в статті, опублікованій в Science Alert. Передає УНІАН.

Ряд дослідників вважають, що це неминуче, хоча існують генетичні механізми, які гальмують процес виродження. Чоловіча хромосома містить гени, які не є необхідними для життя. Серед них — ген SRY, що визначає розвиток організму за чоловічим типом. Вони не мають додаткових копій, рекомбінація з якими могла б запобігти остаточній втраті функцій Y-хромосомної ДНК через мутації. За всю історію існування життя хромосома сильно виродилася, і цей процес буде тривати, за оцінками вчених, ще 4,6 мільйона років. Це неминуче буде супроводжуватися погіршенням фертильності.

Виродження пригальмовується такими явищами, як великомасштабні хромосомні перебудови, що призводять до появи додаткових копій генів на Y-хромосомі. На це впливає наявність паліндромів — послідовностей нуклеотидів, що читаються однаково в обох напрямках. Відомо, що в області паліндромів легше відбувається копіювання і вставка ділянок ДНК. Копіювання генів сприяє підтримці функцій сперматозоїдів. У той же час виродження Y-хромосоми не означає повне зникнення чоловіків. Ген SRY може переміститися на іншу хромосому, яка, однак, також почне відчувати брак рекомбінації.

I