Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Лiдер нового поколiння iнтернету lifecell став першим оператором, що зробив швидкiсний зв'язок 4.5G реальнiстю, запустивши його одночасно 30 березня 2018 року в найбiльшiй кiлькостi обл
Реалізація бодай частини планів та амбітних цілей Маска здатна здійснити технологічну революцію у світіУ середньому кожен мешканець американського Л

З ресторана - у лікарню: як добитися компенсації та покарання винних

20.01.2018 12:00
З ресторана - у лікарню: як добитися компенсації та покарання винних

Уявіть собі: ви прийшли у ресторан чи кафе, замовили страву (таку апетитну!), вам її принесли, ви скуштували і... Виявилось, що в тарілці -- продукт, який викликає у вас алергію.

Святковий настрій зіпсовано, у пiдсумку - ще й доведеться витрачатись на ліки. А все тому, що у меню не було зазначено всіх інгредієнтів страви. Та чи повинні дбати про таке в закладах громадського харчування?

Газета "Експрес" поцікавилась у Максима Гончара, голови правління громадської організації "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча довіра", та Андрія Петришина, юриста.


-- Споживач має право на отримання в доступній формі інформації про склад страви та її зображення в меню, до того ж відповідне реальному виглядові, - каже Максим Гончар. - Звісно ж, у когось може бути алергія на деякі компоненти їжі. Відтак, якщо в меню не вказали усіх складників страви, то наражають людину на небезпеку. Інформацію про
інгредієнти клієнт ресторану чи кафе має отримати до замовлення та придбання ним продукту.

-- А як щодо так званих секретних інгредієнтів, які часто не вказують у меню?

-- У такому випадку (а так, приміром, чинять, коли йдеться про фірмові страви того чи іншого закладу) споживач може запитати про наявність певного інгредієнта в офіціанта або ж звернутись безпосередньо до шеф-кухаря за цією інформацією. У разі відмови розповісти про складники, варто взагалі не робити замовлення.

-- Якщо споживач усе-таки отримав страву, яка містить продукт-алерген? І це виявилось опісля споживання?..

-- Він може її повернути та відмовитись від оплати. Коли ж людина скуштувала страву, що містить інгредієнт, який спровокував алергічну реакцію чи погане самопочуття, потрібно написати відповідну заяву на установу, котра надала "неякісні послуги".

Без сумнiву, людина має право на майнове відшкодування затрат, пов’язаних з лікуванням. А Держпродспоживслужба повинна провести позапланову перевірку закладу. Але, зазвичай, до того часу, як туди приїдуть її фахівці, уже важко буде щось довести.

-- А які докази слід зібрати?

-- Потрібно отримати висновок лікаря, виписку з лікарні, - додає Андрій Петришин. - Також варто зберегти товарний чек. Адже він є підтвердженням того, що ви дійсно відвідували певний ресторан або кафе. Можна сфотографувати замовлену страву та звернутись із заявою до поліції про отруєння у закладі громадського харчування.

До речі, за це передбачена кримінальна відповідальність - до восьми років позбавлення волі (відповідно до статті 325 Кримінального кодексу України). Якщо ж ознак кримінального правопорушення не виявлять, то особа має право звернутися до суду в цивільному порядку із позовом про відшкодування завданої їй матеріальної та моральної шкоди. Розмір компенсації може сягати до декількох сотень тисяч гривень.

-- Хто відповідатиме у разі виникнення проблем зі здоров’ям після відвідин кафе чи ресторану?

-- Найперше -- юридична особа, підприємство, установа, організація, яка надає відповідні послуги. Втім, як правило,
відповідальність за свої дії несуть шеф-кухарі або офіціанти, які взагалi не надали чи надали неправильну інформацію.

Катерина ЛІСКОВСЬКА, газета "Експрес"

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

n

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter