5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Розкрито механізм захисту мозку від інсульту

27.12.2017 09:01
Розкрито механізм захисту мозку від інсульту

Учені з Великобританії відкрили механізм, за допомогою якого нейрони головного мозку виживають при інсульті, повідомляє Бі-Бі-Сі. Результати роботи дослідників, виконаної під керівництвом професора Алестер Бушан з Оксфордського університету, опубліковані в журналі Nature Medicine.

Під інсультом розуміють порушення кровообігу головного мозку, яке призводить до пошкодження або відмирання нервових клітин через припинення припливу кисню і глюкози. Причиною інсульту може стати бляшка чи тромб (ішемічний інсульт) або розрив судини (геморагічний інсульт).

Більше 85 років тому дослідники вперше помітили, що деякі нейрони можуть вижити після інсульту. Такі нервові клітини розташовані в гіпокампі - області головного мозку, що бере участь в механізмах формування емоцій і переходу короткочасної пам'яті в довготривалу.

У ході лабораторних досліджень Бушан і його колеги довели, що в разі кисневого голодування нейрони, розташовані в області гіпокампу під назвою CA3, починають виробляти білок гамартін (білок туберозного склерозу 1). Виробництво гамартіна, в свою чергу, запускає аутофагії - захисний механізм, при якому внутрішні компоненти клітини доставляються в лізосоми, де розщеплюються. Таким чином клітина може отримувати амінокислоти для виробництва необхідних їй білків, а також економити енергію і виживати в відсутність кисню.

Результати лабораторних випробувань підтвердилися і в ході експериментів на щурах. Щоб упевнитися в отриманих даних, вчені заблокували вироблення гамартіна в нейронах CA3. У цьому випадку CA3-нейрони, позбавлені харчування, гинули так само, як і інші клітини головного мозку щурів при інсульті.

Бушан і його колеги сподіваються, що на основі відкритого механізму зможуть розробити ліки, що захищає мозок від наслідків інсульту.