Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

Астрономи вперше побачили, як зіткнулася дві нейтронні зірки

21.10.2017 08:16

Астрономи обсерваторії LIGO оголосили в понеділок, що вони вперше зафіксували, як зіткнулася пара нейтронних зірок. Ця подія дає можливість вперше поглянути на процес створення більшості золота та срібла у Всесвіті, передає УНН з посиланням на The New York Times.

Зіткнення, відоме як кілонова, сталось 17 серпня у галактиці на відстані 130 мільйонів світових років від Землі, в південному сузір'ї Гідри. Інцидент викликав гучне коливання в антенах, призначених для дослідження хвиль у космічному просторі.

Такі вибухи, на думку багатьох астронавтів, стали причиною виникнення багатьох важких елементів всесвіту, включаючи дорогоцінні метали, такі як золото, срібло та уран.

Вибух стався, коли пара нейтронних зірок, зменшених щільних ядер зірок, які вибухнули і померли, зіштовхнулися майже на швидкості світла. Ці зірки мають приблизно таку саму масу, як сонце, та розмір приблизно зі штат Манхеттен, наповнений магнітними та гравітаційними полями.

читайте також: Астронавт NASA встановила світовий рекорд за тривалістю перебування у космосі серед жінок

Вивчаючи вогнянну масу, яку викликав вибух, астрономи дійшли висновку, що він створив хмару золотого пилу в багато разів масивнішу, ніж Земля, підтверджуючи роль кілонов у створенні дорогоцінних металів.

Відкриття стало можливим завдяки виявленню гравітаційних хвиль, що спричинили вібрації космічної тканини, з далекої галактики. Ці хвилі були відкриті лише в 2016 році, коли LIGO записав звучання двох гігантських чорних дір. Це стало сенсацією. А вчені-дослідники отримали за відкриття Нобелівську премію цього року.