Космічні канібали: виявлено зірку, що поглинула 15 "близнюків" Землі

26.09.2017 20:44
Космічні канібали: виявлено зірку, що поглинула 15 "близнюків" Землі

У сузір'ї Кассіопеї планетологи виявили незвичайну пару зірок, одна з яких "проковтнула" близько дюжини двійників Землі.

До такого висновку, провівши величезну кількість досліджень, прийшли вчені з Обсерваторії Карнегі у Пасадені, пише портал "Знай.uа".

Як виявилося, космічні об'єкти можуть періодично руйнувати та "з'їдати" планети, що обертаються навколо них. Найцікавіше, що цей процес може відбуватися на різних етапах їхнього існування.

У минулому фахівці не приділяли пильної уваги подібним подіям. Вони вважали, що це не призводить до серйозних змін у зовнішності та поведінці зірок. Але не так давно, дослідники з'ясували, що поглинання планет сильно змінює спектр білих карликів та нейтронних зірок, а також впливає на існування звичайних світил, роблячи їх або більшими, або менш яскравими.

Одними з найнезвичайніших прикладів космічного "канібалізму" є HD 240430 і HD 240429. Світила зовні майже не відрізняються один від одного. Вони сформувалися близько чотирьох мільярдів років тому, і з тих пір подорожують космосом разом.

Вчені вважають, що перша з них поглинула кілька "суперземель", чия маса приблизно в 15 разів перевищує масу нашої планети. Це призвело до аномального підвищення вмісту деяких металів у її складі. Зайнятися цим питанням фахівці вирішили після того, як телескоп "Кеплер" виявив рештки двох "підсмажених" планет-гігантів.

n