Камерафони – смартфони з потужною камерою. Однак для того, щоб конкурувати на сучасному ринку, треба пропонувати продукцiю, яка за своїми характеристиками переважає прилади iнших фiрм.
Історія із залученням величезних інвестицій для Харківського авіазаводу від американської компанії отримала несподіване продовження.

Вчені з'ясували, в який колір були забарвлені перші ссавці

15.09.2017 08:28
Палеонтологи визначили колір перших ссавців
Вчені вперше витягли і відновили сліди пігментів з скам'янілих рештків перших "сучасних" ссавців Землі, які жили на планеті після вимирання динозаврів. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, пише Кореспондент.

Палеонтологи з'ясували, що ссавці були забарвлені в червонувато-коричневий колір.

"Ми вивчили тканини шкіри риб, жаб, шерсть ссавців, пір'я птахів і чорнило восьминога і каракатиць. При їх скам'янінні меланін - колірний пігмент - відмінно зберігається, що дозволяє нам з упевненістю говорити про те, що його сліди повинні бути майже в кожній скам'янілості. Тепер ми можемо приступити до повного "розмальовування" стародавнього світу", - заявила Кейтлін Коллірі з Технологічного інституту Віргінії в Блексбурзі (США).

Як пояснюють Коллірі і її колеги, в останні роки їх наукова команда знайшла безліч свідчень того, що останки пігментних клітин і молекул, що містилися в пір'ї, вовни та інших покривних тканинах стародавніх тварин, можуть зберігатися при скам'янінні.

Вперше подібні клітини - меланосоми - були знайдені в відбитках пір'я древніх птахів і динозаврів, і сьогодні ми знаємо про реальне забарвлення археоптериксів і їх більш "просунутих" нащадків.

Не всі вчені погодилися з тим, що відбитки дійсно містять меланосоми - скептики заявляли, спираючись на видиму відсутність подібних структур в останках ссавців, що ті насправді являли собою не пігментні клітини, а останки різних бактерій.

На користь цього говорили побічно і експерименти по "прискореному скам'яніння" меланосом - вони руйнувалися і деформувалися при високих температурах і тиску.

Автори статті показали, що насправді меланосоми в останках ссавців присутні і продемонстрували їх однакову природу для всіх видів викопних істот, вивчивши хімічний склад декількох десятків скам'янілостей, що сформувалися дуже давно - в кам'яновугільному періоді (340 млн років тому), і відносно недавно, в еоцені і міоцені, 20-35 мільйонів років тому.

У їх число, крім останків палеозойських риб і молюсків, птахів і ящерів мезозою, увійшли і перші ссавці, що населяли Землю в перші епохи після вимирання динозаврів.

Вивчивши їх останки за допомогою особливого мас-спектроскопа, вчені виявили в скам'янілостях ссавців велика кількість меланіну, який містився в тих структурах, які скептики вважають останками бактерій.

Виявилося, що форма меланосом і їх хімічний вміст однакові для скам'янілостей всіх типів тварин, які були вивчені.

Це означає, що вчені тепер можуть використовувати подібні останки пігментів для визначення кольору їхнього власника, спираючись на вже відомі нам дані про те, як виглядають пігментні клітини того чи іншого відтінку в пір'ї, вовни або в чорнилі інших тварин.

Приміром, як пояснює Якоб Вінтер, один з першовідкривачів копалин меланосом, пігментні клітини червонувато-коричневого кольору схожі за формою на "м'ясні кульки", а чорні меланосоми - на своєрідні "сосиски".

Використовуючи такі закономірності, палеонтологи можуть отримати майже повну кольорову картину того, як виглядав тваринний світ Землі в далекій давнині, підсумовують автори статті.