На дні марсіанського кратера Сахеки вчені виявили невідомі рештки, які, на думку фахівців, належать кораблю прибульців.Як повідомляють іноземні ЗМІ, унікальна знахідка шокувала уфологів.

Вчені вперше виростили кісткову тканину

14.09.2017 11:30
Вчені вперше виростили кісткову тканину
Вчені вперше виростили в лабораторії кісткову тканину. Тепер лікарі зможуть відновлювати кістки людей, яким через серйозні травм загрожує ампутація кінцівок. Про виконану роботу вчені розповіли в журналі Nature Biomedical Engineering, повідомляє УНН.

Команда вчених з Шотландії та Ірландії розробила пристрій, який генерує нановібраціі і проводить їх через розташовану в коллагеновому гелі суспензію мезенхімальних стовбурових клітин, здатних диференціюватися в остеобласти, клітини кістки. Клітини утворюють "кісткову шпаклівку", як її називають дослідники, яка потім використовується для лікування переломів і хвороб, що руйнують кісткову тканину.

Для досягнення результату вони грунтувалися на запозиченої у фізиків техніці, що використовувалася для дослідження гравітаційних хвиль.

Через спеціальні камери вчені пропускали коливання з амплітудою в 20 нанометрів. Така частота коливань призводить до формування з клітин кісткової тканини.

Колагеновий гель дозволяє їм утворювати тривимірну структуру. Колаген - основний компонент сполучної тканини людини, і гель біологічно сумісний з тканинами пацієнта.Метод буде випробуваний на людину в 2020 році. Вчені планують відновити за допомогою "шпаклівки" кістку руки пацієнта.

Y