Новини

16:34
Атлети, які вже прийняли російське громадянство, за збірну цієї країни виступати не зможуть

На дні марсіанського кратера Сахеки вчені виявили невідомі рештки, які, на думку фахівців, належать кораблю прибульців.Як повідомляють іноземні ЗМІ, унікальна знахідка шокувала уфологів.

Старіння мозку у чоловіків починається раніше, ніж у жінок

13.09.2017 22:12
Старіння мозку у чоловіків починається раніше, ніж у жінок
У ДНК людини закладено програму старіння мозку, що керує його розвитком упродовж усього життя

Це виявили вчені з Університету Единбурга (Велика Британія), повідомляє eLife.

Ця програма також пов'язана з розвитком шизофренії. Вчені зазначають, що відкриття цієї генетичної програми виявило абсолютно новий шлях вивчення того, як змінюється поведінка людини і як часто мозок вражають різні хвороби мозку на різних етапах життя. Кінцевим результатом цих досліджень може стати створення засобів, що змінюють перебіг старіння мозку.

Вчені вважають, що старіння - результат роботи "програми смерті". Цю програму являє собою набір генів, які призводять до згасання життєвих функцій тіла. Програма, вочевидь, дає можливість оновлювати популяцію - одне покоління старіє, інше росте йому на зміну. Якщо згаданий набір генів починає працювати неправильно, людина може прожити довше звичайного або, навпаки, розвинуться різні захворювання, наприклад, шизофренія.

У центрі уваги опинилися гени, пов'язані з роботою мозку, які демонструють різний рівень активності впродовж людського життя. Зміни в активності особливо ставали помітні в похилому віці, проте починалися в 26-30 років. У цьому віці відбувається серйозна перебудова мозку, багато його відділів і типів клітин починають працювати не так, як у юнацтві та дитинстві

Ці зміни відбуваються в чоловіків раніше, ніж у жінок. На думку вчених, мозок жінок повільніше старіє. Також стало відомо, що робота генів Atp2a2, Eef2 і Itpr1, пов'язаних із розвитком хвороби Паркінсона і шизофренії, сильно змінюється з віком. Наразі вчені шукають елемент, який керує генетичною програмою старіння мозку.

n