Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

У печерах навколо вулканів Антарктиди знайдено сліди «нових видів тварин і рослин»

11.09.2017 18:58

Вчені з Австралійського національного університету виявили у вулканічних печерах Антарктиди сліди ДНК, які можуть належати невідомим науці тваринам.

Як повідомляє Інформатор, група вчених на чолі з Керідвен Фрейзер прибула на острів Росса, один з найбільш південних на планеті, на території якого знаходиться діючий вулкан Еребус. Там вони вивчали «великі і пов’язані одна з одною» підльодовикові печерні системи, утворені під впливом вулканічного пару.

Взявши проби з різних печер, вчені виявили сліди моху, водоростей, круглих черв’яків і членистоногих, причому деякі зразки ДНК можуть належати «новим видам тварин і рослин». Сліди виявлені як на поверхні, так і на підлідних ділянках.

За словами Фрейзер, результати досліджень відкривають «спокусливий погляд» на те, що відбувається під льодами Антарктиди. Вона пояснює, що в геотермальних печерах дуже хороші умови для життя. «У цих печерах може бути по-справжньому тепло, в деяких з них температура може досягати 25 градусів. Ви можете ходити там в футболці, і вам буде комфортно», – зазначає Фрейзер.

Як зазначає її колега доктор Лорі Коннел з Університету Мена, якщо вченим вдасться знайти самі організми, а не тільки їх сліди, це відкриє двері в «хвилюючий новий світ».

«Ми поки що не знаємо, скільки печерних систем сконцентровано навколо вулканів Антарктиди або наскільки ці підльодовикові середовища пов’язані один з одним. Їх дійсно складно виявити, до них важко дістатися, їх складно вивчити», – зазначив ще один дослідник, Чарльз Лі з Університету Вайкато.

За останніми даними, на території Антарктиди знаходиться не менше 138 підлідних вулканів.

n