Щодня сотні наших співвітчизників вирушають на роботу за кордон.
Камерафони – смартфони з потужною камерою. Однак для того, щоб конкурувати на сучасному ринку, треба пропонувати продукцiю, яка за своїми характеристиками переважає прилади iнших фiрм.

Вчені з'ясували, як мозок обирає приємні пісні

24.08.2017 08:16
Вчені з'ясували, як мозок обирає приємні пісні
Науковці з Університету Джорджтауна з'ясували механізм, завдяки якому популярні пісні викликають у людей задоволення, повідомляє Naked Science.

Дослідники проаналізували 545 популярних пісень і виявили гармонійну структуру, загальну для багатьох композицій. Вчені дослідили пісні з 1958 по 1991 рік, які входили в "гарячу сотню Billboard" - щотижневий топ-100 популярних у США пісень. Ступінь популярності вимірювали виходячи з позиції в чарті, якої змогла дістатися пісня і часу перебування на піку популярності.

На думку вчених, ключ до популярності пісні - комбінування звичних поєднань акордів і "гармонійних сюрпризів" в межах однієї композиції. "Сюрпризами" дослідники назвали рідкісні та незвичні для поп-музики гармонійні ходи, яких слухач не очікує.

Наприклад, у західній естрадній музиці за акордом до-мажор найчастіше йдуть або соль-мажор, або фа-мажор. Якщо композитор змінить цю послідовність, слухач буде сприймати гармонію як "сюрприз".

У найбільш популярних піснях такі "сюрпризи" траплялися набагато частіше, ніж у піснях-аутсайдерах. При цьому в більшості хітів-лідерів були присутні досить тривалі фрагменти звичних слухачеві гармонійних ходів.

Дослідники вважають, що причини популярності такої схеми пов'язані з роботою "системи винагороди" людського мозку. Більш ранні дослідження показали, що нова інформація викликає в організмі "дофамінову відповідь" - виділення нейромедіатора дофаміна, пов'язаного, зокрема, з відчуттям задоволення. Несподіваний гармонійний хід, на думку вчених, може викликати ту ж реакцію.

Y