На дні марсіанського кратера Сахеки вчені виявили невідомі рештки, які, на думку фахівців, належать кораблю прибульців.Як повідомляють іноземні ЗМІ, унікальна знахідка шокувала уфологів.

Вчені з'ясували, як мозок обирає приємні пісні

24.08.2017 08:16
Вчені з'ясували, як мозок обирає приємні пісні
Науковці з Університету Джорджтауна з'ясували механізм, завдяки якому популярні пісні викликають у людей задоволення, повідомляє Naked Science.

Дослідники проаналізували 545 популярних пісень і виявили гармонійну структуру, загальну для багатьох композицій. Вчені дослідили пісні з 1958 по 1991 рік, які входили в "гарячу сотню Billboard" - щотижневий топ-100 популярних у США пісень. Ступінь популярності вимірювали виходячи з позиції в чарті, якої змогла дістатися пісня і часу перебування на піку популярності.

На думку вчених, ключ до популярності пісні - комбінування звичних поєднань акордів і "гармонійних сюрпризів" в межах однієї композиції. "Сюрпризами" дослідники назвали рідкісні та незвичні для поп-музики гармонійні ходи, яких слухач не очікує.

Наприклад, у західній естрадній музиці за акордом до-мажор найчастіше йдуть або соль-мажор, або фа-мажор. Якщо композитор змінить цю послідовність, слухач буде сприймати гармонію як "сюрприз".

У найбільш популярних піснях такі "сюрпризи" траплялися набагато частіше, ніж у піснях-аутсайдерах. При цьому в більшості хітів-лідерів були присутні досить тривалі фрагменти звичних слухачеві гармонійних ходів.

Дослідники вважають, що причини популярності такої схеми пов'язані з роботою "системи винагороди" людського мозку. Більш ранні дослідження показали, що нова інформація викликає в організмі "дофамінову відповідь" - виділення нейромедіатора дофаміна, пов'язаного, зокрема, з відчуттям задоволення. Несподіваний гармонійний хід, на думку вчених, може викликати ту ж реакцію.

Y