ТЕХНОЛОГІЇ

Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

Нові проблеми для власників авто з "євробляхами"

23.08.2017 10:30
На власників авто на «бляхах» чекають нові сюрпризи

Місцеві патрульні з митниками проводять рейди та штрафують водіїв за митні правопорушення. Однак юристи кажуть, що патрульні не мають повноважень здійснювати такі перевірки, а компетенція митників лише в прикордонній та митній зоні, пише business-companion.te.ua.

Сьогодні все більше автомобілів з європейською реєстрацією можна побачити на вітчизняних дорогах. За даними фіскальної служби в Україну торік ввезли 1,5 млн автомобілів на іноземній реєстрації. Однак згідно з даними ГО “АвтоЄвроСила” таких авто близько трьох млн. Правоохоронці не мають повноважень притягнути до відповідальності порушників митного контролю, а митники мають діяти лише в зоні митного контролю, кажуть юристи.

Разом з тим, правоохоронці спільно з працівниками митниці здійснюють виїзди для проведення перевірки митних правопорушень у громадян, які використовують транспортні засоби з іноземною реєстрацією. Як результат, складають протоколи про порушення митних правил у Тернополі.

Ладу чи BMW? – вибір очевидний…

Тернополянин Назар Гончук, який нещодавно придбав “BMW 3” на іноземній реєстрації, розповідає, що за ці гроші в Україні він би купив лише стареньку Ладу.

– Чим мотивувався? Звичайно, що ціною, якістю та брендом авто, – коментує Назарій. – Автомобіль пригнаний з Польщі усього за 2,5 тис дол., купував в перекупників. Якби я її сам пригнав з-закордону, то б було ще дешевше. За ці гроші я тут би купив лише стару Ладу. Придбане авто також не нове, з 1999 року, але і через 18 років BMW є BMW, – і вигляд, і бренд, і якість. Коли їдеш на такому авто – почуваєш себе людиною, а не автомеханіком, як у випадку з Ладою.

Тернополянин розповідає, що авто придбав для сестри.

– Сестричка автомобілем їздить добре, правил дорожнього руху (далі, – ПДР) не порушує, – продовжує він. – Тому проблем із законом в неї не буде. Звичайно, що купувати автомобіль на іноземній реєстрації дещо ризиковано. Однак воно того варте. Подібне авто з нашою реєстрацією в такому стані коштує в середньому 7 тис. дол.

Схеми перебування «європейок» в Україні

В основному є дві схеми ввозу та експлуатації автомобілів з іноземною реєстрацією, або так званих європейок на території України, розповідає голова відокремленого осередку ГО “АвтоЄвроСила” Олександр Ярмоленко.

– Перший механізм – транзит автомобіля, – каже він. – В даному випадку громадянин України ввозить авто з іноземною реєстрацією на Україну і йому наша митниця дає всього кілька днів на транзит авто через державу.

Зокрема, якщо резидент заїжджає через Львівську митницю, то він має право 10 днів на транзит, а через Чернігівську – усього п’ять днів. Після прострочення термінів транзитного перебування авто на Україні, резидент іде на митницю та сплачує одноразовий штраф в розмірі 8500 грн, – каже активіст.

– Після сплати штрафу митниця не має права більше його чіпати, тому що у законодавстві не прописані подальші дії митників.

Друга схема – тимчасовий ввіз авто на територію нашої країни.

– Цей механізм є дещо складнішим і більш ризиковішим, – каже пан Ярмоленко. – Оскільки в даному випадку є пряма залежність від іноземця чи іноземного підприємства, на яку здійснена реєстрація авто.

Зокрема, продовжує він, ввіз авто на територію нашої країни здійснює іноземець. Він як нерезидент має право лише рік їздити європейкою по Україні. Після того, як нерезидент ввіз транспортний засіб, він вписує в документацію авто резидента, тобто громадянина нашої держави, і за це бере певну суму грошей. Як правило заплачені кошти і є вартістю авто, – зауважує Олександр Ярмоленко. – Після цього водій, що отримав європейку, має раз в рік зустрітися з цим іноземцем для того, аби він перезагнав автомобіль через кордон. Як правило така послуга коштує 200-300 дол. Все залежить від класу автомобіля.

Митники і поліцейські перевіряють європейки

За порушення правил ввезення та вивезення авто з іноземною реєстрацією митники штрафують.Зокрема, цього року на Тернопільській митниці ДФС склали кілька протоколів про порушення митних правил за ст. 481 Митного кодексу України стосовно іноземців, тобто нерезидентів.

– Правоохоронні органи спільно з працівниками митниці здійснюють виїзди для проведення перевірки митних правопорушень у громадян, що використовують транспортні засоби з іноземною реєстрацією, – коментують у митниці. – Як результат, за час перевірки складено шість протоколів про порушення митних правил у Тернополі.

У митниці роз’яснюють за яким принципом здійснюється перевірка порушників митних правил. Зокрема, коли водії порушили правила дорожнього руху (далі, – ПДР) і автомобіль є на іноземній реєстрації, то правоохоронці повідомляють митницю про даний автомобіль. Після цього працівники Тернопільської митниці ДФС виїжджають на місце затримання водія і здійснюють перевірку авто.

– У митниці існує єдина автоматизована інформаційна система, де зазначена повна інформація про той чи інший автомобіль з іноземною реєстрацією, що перетнув державний кордон, – кажуть в митниці. – Тому, використовуючи інформацію з цієї бази даних, здійснити перевірку авто на порушення митних правил можна досить швидко.

За що митники штрафують

У відділі організації роботи Головного управління ДФС у Тернопільській області кажуть, що якщо терміну транзиту авто перевищено не більше ніж на одну добу, то тоді передбачені попередження або накладення штрафу в розмірі 170 грн. Якщо 1-10 діб – 3400 грн., більше ніж 10 діб – 8500 грн.

– З початку 2017 року Тернопільською митницею ДФС складено 50 протоколів про порушення митних правил, зокрема порушення строку доставки транспортних засобів, – кажуть у відділі організації роботи Головного управління ДФС.

Тимчасове ввезення авто іноземцями на митну територію України дозволяється на термін до одного року.

– Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб і не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам, – наголошують у відділі організації роботи Головного управління ДФС.

У випадку перевищення вказаного терміну не більше ніж на три доби, то законодавством передбачені попередження або накладення штрафу в розмірі 850 грн., якщо 3-10 діб – 5100 грн., більше 10 діб – 17000 грн.

Не порушуєш ПДР – їздиш на європейці спокійно

Сьогодні досить важко митникам та поліцейським законно притягти до відповідальності водія європейки, каже авто-юрист Богдан.

– Якщо автомобіль з іноземною реєстрацією знаходиться в середині країни, тобто далеко від прикордонної зони, то зловити водія і притягти його до відповідальності досить складно, оскільки компетенція митників лише в митній та прикордонній зоні, – каже він. – Щодо патрульних, то здійснення перевірки такого авто не в їх компетенції. Тобто якщо водій не порушує ПДР, то він може сміливо їздити по всій території України на такому авто.

Коли водій порушив ПДР, то правоохоронці мають виписати йому штраф як водію-порушнику і все. При цьому можуть здійснити перевірку на наявність техпаспорту на авто, водійських прав і страхівку – більше нічого правоохоронці не мають права вимагати від водія.

У поліції також кажуть, що вони зупиняють водіїв виключно за ст. 35 Закону України “Про Національну поліцію”. Якщо поліцейські бачать авто на іноземній реєстрації, то вони не мають повноважень для того, аби просто зупинити чи підійти до водія цього авто і здійснити перевірку документів, кажуть у поліції міста. І навіть якщо водій такого авто порушив ПДР, то відповідальність несе виключно водій. Разом з тим у поліції кажуть, що можуть затримати транспортний засіб згідно зі статтею 265-2 КУпАП “Тимчасове затримання транспортних засобів”.

Законопроекти, що спростять механізм розмитнення авто

Сьогодні вже підготовані два законопроекти №5561 та №5562, які спростять розмитнення іноземних авто в Україні. До слова, наразі розмитненню підлягають лише ті авто, які відповідають стандарту Євро-5, тобто новіші за 2010 рік. Як йдеться у роз’яснювальній записці законопроекту, основна ціль законопроектів – зняти усі вимоги до розмитнених авто. Єдина вимога, яку висувають творці законопроекту до авто, що будуть ввозити – технічний стан. Зокрема, при імпорті автомобіля потрібно буде пройти техогляд на справність.

Станом на зараз законопроекти перебувають в транспортному комітеті Верховної Ради, після чого їх вивчатимуть у комітеті з питань податкової та митної політики. Після цього їх запропонують на голосування депутатам у Верховній Раді. Якщо знайдеться 226 голосів “ЗА” проекти приймуть.

 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

o

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter