ТЕХНОЛОГІЇ

Винахідник Єдлик Аньош створив самообертальні електромагнітні ротори. Після чого з'явилися громіздкі динамо-машини, які приводить у дію ремінна передача.

Якщо з вашого мобiльного рахунку зникають грошi, то, цiлком можливо, що є на те причина, про яку й не здогадуєтеся

12.08.2017 19:15
Якщо з вашого мобiльного рахунку зникають грошi, то, цiлком можливо, що є на те причина, про яку й не здогадуєтеся
Одного дня я зауважила, що з балансу мого мобiльного телефону зникають грошi -- як правило, невелика сума, але регулярно.
 
Реєструюся в особистому кабiнетi на сайтi мобiльного оператора i зi здивуванням дiзнаюся, що, виявляється, кожного дня витрачаю 5,31 гривнi на iнформацiйно-розважальний (?) сервiс. У графi замiсть номера телефону надавача цiєї послуги -- лише зiрочки.  Телефоную у службу пiдтримки, й оператор пiдтверджує, що впродовж мiсяця загадковi розваги для мого мобiльного телефону обiйшлися менi майже у 80 гривень. Неприємно. Що ж це за розважально-iнформацiйний сервiс, оператор сказати не може. Радить зв'язатися з провайдером.
 
Але з яким саме провайдером? Удома в мене один iнтернет-провайдер,  на роботi, де також користуюся послугами WF-мережi, -- iнший, а 
недавно була у вiдпустцi, де пiдключалася до рiзних мереж. Вирiшую: доки ситуацiя не з'ясується, не поповнюватиму мобiльний рахунок. I починаю шукати пiдказки на форумах користувачiв стiльникового зв'язку: може, хтось вже мав таку проблему? Виявляється, таких людей -- море!
 
Як i я, вони одного дня помiтили, що з їхнього балансу зникають грошi, зателефонували в службу пiдтримки операторовi, дiзналися про "iнформацiйно-розважальний сервiс"... Втрати деяких  абонентiв -- сотнi гривень, i чимало людей не збагнуть, за що платять.
 
Обережно: "лiвi" сторiнки
 
Найчастiше жертвами пiратiв є люди, що активно користуються iнтернетом через мобiльний телефон. Деякi з них тепер попереджають про небезпечнi банери-пастки: варто лише випадково  натиснути на такий, як спрацьовує переадресацiя, абонент потрапляє  на iншу сторiнку. I мимоволi передплачує прогноз погоди чи гороскоп.  А деякi провайдери автоматично вiдправляють абонентiв на "лiвi"  сторiнки i списують за їх перегляд грошi ще до того, як оголошують  про передплату -- наприклад, за перегляд кiно.
 
Не менш поширений i такий варiант: вам надходить sms-повiдомлення вiд невiдомого абонента. Якесь ключове слово i -- "Щоб дiзнатися
деталi, перейдiть за iнтернет-посиланням..." А, переходячи за ним, автоматично, без повiдомлень i пiдтверджень, передплачуєте
"розважальнi послуги" за цiною вiд 10 до 30 гривень за кожну. Уже пост-фактум вам надходить повiдомлення, що ви клiєнт платної
розсилки. Як не хочете її, то скасуйте. Але саме це повiдомлення ви вважаєте фальшивкою, бо начебто нiяких додаткових послуг не замовляли, тому -- iгноруєте. I це ваша помилка, бо якщо примусово не вимкнути передплату, грошi будуть  списуватися постiйно.
 
Усi, хто мав таку проблему, зверталися по допомогу до операторiв мобiльного зв'язку. Їх скеровували до провайдера. Вiдома iсторiя...
 
"А вам є 18 рокiв?"
 
Моя ж загадка розв'язалася несподiвано. На четвертий день пiсля того, як перестала поповнювати рахунок, дiстала sms вiд незнайомого чотиризначного номера 8512: "Передплата mediaportalua.com активна. Вартiсть п'ять гривень на день з ПДВ. Продовження -- автоматичне..." З'ясовую, що цей контент-провайдер (ось про кого йшлося!) пропонує передплату кiнофiльмiв, iгор, музики... Телефоную за номером, вказаним у цiй sms, i цiкавлюся, коли ж передплатила цю послугу. Бадьорий чоловiчий голос переконує, що це сталося майже мiсяць тому, називає дату й час реєстрацiї передплати.
 
I тут я розумiю, що сталося. На одному з безплатних iнтернет-сайтiв хотiла переглянути кiнофiльм, сайт переадресував мене на iнший, а там перепитали, чи менi є 18 рокiв i попросили номер телефону, дали код доступу до сайта. Уже коли ввела свiй код у колонку, помiтила, що дрiбненьким шрифтом нижче вiд  неї -- "Умови надання послуги". Але прочитати їх не встигла, зв'язок iз сайтом перервався. А механiзм, що списує з мого рахунку грошi за обiцяну й неотриману послугу, запрацював.
 
Була неуважна? Згiдна. Але проблеми не було б, якби, щодня списуючи з рахунку грошi, контент-провайдер звiтував би про це. Проте вiн, навпаки, так "зашифрувався", що iдентифiкувати його не мiг навiть оператор мобiльного зв'язку. Або ж не хотiв...
 
Утiм вихiд, як пiдказав надавач послуги, в цьому випадку є -- надiслати  на чотиризначний номер смс зi словом "STOP" i цифровою
композицiєю. Що я успiшно й зробила. Гривнi бiльше не зникають. Але осад, як то кажуть, залишився. Цiкаво, якби захотiла, то змогла б повернути свої грошi?
 
Судитися? Спробуйте. Якщо грошей не шкода
 
-- Рiч у тiм, що людинi, яка втратила грошi внаслiдок нав'язаних кимось телекомунiкацiйних послуг, доволi важко насамперед технiчно довести матерiальнi докази цього, -- каже Людмила  Клочко, адвокат, правозахисник. -- Та навiть якщо вони i є, виникне проблема з їх оцiнюванням, бо потрiбно ще знайти досвiдченого, а головне, незаангажованого експерта. Сфера, пов'язана з iнтернет-мережею, вкрай непрозора, недостатньо врегульована. I кожен потенцiйний позивач мiркує: "Заплачу 640 гривень судового збору, а чи варто?"
 
Тому раджу прораховувати кожен свiй крок у мережi. Якщо оператор мобiльного зв'язку пропонує послугу "Заборона контенту", за
допомогою якої ви можете обмежити доступ для себе чи для дiтей до iнформацiйно-розважальних сервiсiв, варто це зробити. Про всяк випадок. I, звiсно, слiд контролювати рух коштiв на мобiльному рахунку. Бо, непомiтно беручи з вас "копiєчку" щодня, хтось собi вже збирає капiтал.
 
Iрина КОНТОРСЬКИХ, Експрес

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter