ТЕХНОЛОГІЇ

Раніше здавалося, що таке можуть собі дозволити тільки власники розкішних багатомільйонних вілл. Сьогодні ж усе набагато доступніше.
Вірус "Bad rabbit", що цього тижня атакував сайти Міністерства інфраструктури, київського метрополітену та аеропорту Одеси, заблокувавши їхню роботу, також використовував при підборі па

Тепер українські автобуси їздитимуть на модернізованих дизельних двигунах

17.07.2017 08:00
Тепер українські автобуси їздитимуть на модернізованих дизельних двигунах
Винахід українських науковців неабияк здивував власників великогабаритного транспорту. Виявляється, відтепер дизельні двигуни зможуть працювати на традиційному пальному та на біогазі. Щоправда, цю сенсаційну новину, яка "народилася" в лабораторних умовах, не оприлюднювали аж п’ять років. Чому? Треба було закінчити випробування та дочекатися остаточних висновків.
 
Дочекалися. Звичайний дизельний двигун після модернізації бездоганно працює і на солярці, і на біогазі. Винахід науковців запатентовано.
 
"Коли ми працювали над цією технічною ідеєю, -- каже Богдан Бичок, студент-магістрант, -- то думали передусім про маршрутні автобуси. Цей вид транспорту чи не найбільший забруднювач повітря в містах. Це потужне джерело токсичних речовин і канцерогонів. Чи можна зменшити кількість небезпечних викидів в атмосферу і водночас витрати на експлуатацію?"
 
На перший погляд, нереальне завдання. В усякому разі досі нікому не вдавалося досягти такого результату. Та це не зупиняло групу одержимих і невтомних пошуковців. І ось -- перемога.
 
"Після модернізації основним пальним для традиційного дизельного двигуна стане не солярка, а біогаз, -- пояснює Богдан. -- У цьому суть ноу-хау черкаських науковців. Солярку відтепер використовуватимуть лише для запуску двигуна. Тобто гібридний двигун заощаджуватиме до 60 відсотків дорогого пального. Відтак менше забруднюватиме повітря і менше потребуватиме витрат на обслуговування. Тож переваги очевидні".
 
Науковці сподіваються, що перспективним винаходом зацікавляться інвестори. Серійне виробництво та переоснащення маршрутних автобусів допоможе вирішити одразу кілька актуальних питань. Це і нові робочі місця, і збільшення обсягів виробництва альтернативного пального, і зменшення витрат, і очищення атмосфери в містах, а відтак зниження захворюваності. Вигода очевидна. Щоправда, наразі ніхто не поспішає вкладати гроші в цю справу. Можливо, заважають ті, хто лобіює інтереси нафтових магнатів? Можливо. Але винахідники не втрачають надії.
 
"Автотранспорт із двигунами, які працюють на екологічно безпечному паливі – це недалека перспектива, -- каже Олександр Пилипенко, професор, доктор технічних наук Черкаського державного технологічного університету.-- Щоправда, для цього треба налагодити серійне виробництво таких двигунів. Ні, не будь-де, а в своїй країні. Тоді можна буде говорити про реальну ощадливість та оздоровлення атмосферного повітря в містах".
 
Гібридний двигун на альтернативному паливі. Переваги – очевидні. Науковці кажуть, що після модернізації мотори зменшать викиди небезпечних речовин майже на третину, і водночас зменшаться витрати пального.
 
"Якщо зараз дизельні двигуни такого типу на сто кілометрів у міському циклі споживають 12-13 літрів пального, -- підсумовує Богдан Бичок. – То після модернізації – 9-10. Не більше. До того ж - біопалива".
 
Володимир ІСАЄВ, Експрес
 
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

I

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter