Фахівці NASA відкрили "космотруси"

09.07.2017 18:15
Фахівці NASA відкрили "космотруси"

Фахівці NASA виявили особливий вид космічної "негоди", який здатний провокувати появу полярних сяйв.

"Космотруси" було відкрито за допомогою п'яти супутників THEMIS і названо  за аналогією з "землетрусом", пише Кореспондент.

Це явище являє собою "землетрус" в магнітосфері Землі, зароджується воно в магнітному "хвості" планети у вигляді хвиль плазми.

Земля володіє магнітним полем, яке захищає її від жорсткої космічної радіації, відхиляючи заряджені частинки, що летять від Сонця, - так званий сонячний вітер. У результаті обдування сонячним вітром магнітне поле Землі сильно витягнуте з нічної боку планети. Ця частина поля і називається магнітним "хвостом". Близький до Землі регіон - це магнітосфера.

Іноді "хвіст" може розтягуватися, і цей процес призводить до того, що в ньому виникають напруги, під дією яких "хвіст" скорочується знову, так само як стискається розтягнута гумка. Тоді з усього "хвоста" проходять хвилі принесеної сонячним вітром плазми, які рухаються у напрямку Землі. По дорозі вони розсіюються магнітним полем, а їх "відлуння" доходять до магнітосфери і викликають там "космотрус".

Особливо сильні "космотруси" на навколоземній орбіті, але вони не обов'язково локалізуються там. Збурення можуть доходити аж до поверхні Землі.

"Відлуння" збурень магнітосфери були зафіксовані усіма приладами на Землі, подібно до того як сейсмографи реєструють "відлуння" землетрусу по всьому світу. За оцінками астрономів, енергія "космотруси" порівнянна з енергією сейсмічного землетрусу магнітудою 5-6.

Передвісники "космотруів" були виявлені супутниками THEMIS в 2007 році. Апарати потрапили під струмені плазми в дальньому кінці магнітного "хвоста" Землі. Тоді фахівці направили апарати до Землі, щоб простежити за розвитком подій в навколоземному просторі. Тепер астрономам стало відомо, що справа закінчується "космотрусом".