Винахідник Єдлик Аньош створив самообертальні електромагнітні ротори. Після чого з'явилися громіздкі динамо-машини, які приводить у дію ремінна передача.

Палеонтологи виявили стародавнього ящера, схожого на річкового дельфіна

25.12.2016 23:01
Палеонтологи - ящір

В Угорщині у відкладеннях крейдового періоду вчені знайшли незвичайного мозозавра - водоплавного родича сучасних варанів, що мешкав, як і сучасні амазонські дельфіни, не в морі, а в прісноводних річках.

Група палеонтологів під керівництвом Лазло Макаді з Угорського національного музею природної історії в Будапешті виявила останки першого відомого нам прісноводного мозозавра, вивчаючи останки водоплавних рептилій, витягнуті з крейдяних відкладень у Баконських горах на заході Угорщини,пише Кореспондент.

Вчені стверджують, що в середині і кінці крейдяного періоду територія Європи була гігантським архіпелагом із безліччю островів, відокремлених один від одного дрібними морями і протоками.

Виявлені вченими останки виявилися більше схожими на морських динозаврів, ніж на один з видів морських рептилій. Автори статті дали знахідці родове і видове ім'я Pannoniasaurus inexpectatus, що означає "неочікуваний ящір із Паннонії" (римської провінції, що включала в себе західну Угорщину).

Довжина ящера не перевищувала шести метрів.

Автори статті вважають, що відкритий ними мозазавр був схожий за своїм образом життя на сучасних річкових дельфінів, що мешкають у водах Амазонки, Янцзи або Гангу.

Тим не менш, палеонтологи не заперечують можливості того, що мозазаври жили в річках періодично, запливаючи в прісні вод при нестачі їжі або під час сезону розмноження.