Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Хоча молодь дедалі більше обирає Instagram, загалом йому все ще далеко до Facebook, пише
Команда американських дослідників навчила штучний інтелект розпізнавати фото, які були модифіковані в графічних редакторах.

Фабрика фейків, вулиця Банкова: медіакоманду Президента звинувачують у брехні

12.02.2018 18:00
Фабрика фейків, вулиця Банкова: медіакоманду Президента звинувачують у брехні
Хто саме і навіщо поширює неправдиві новини?

Петро Порошенко зумів переконати керівників МВФ і Світового банку пом'якшити вимоги щодо створення Антикорупційного суду в Україні. Така новина з посиланням "на поінформовані джерела" з'явилась на деяких інтернет-ресурсах після зустрічі Президента з представниками міжнародних фінансових організацій у Давосі.

Та виявилося, що ця інформація - фейк, тобто вигадка. МВФ, який у листі на адресу Адміністрації Президента висловив претензії до законопроекту про Антикорупційний суд, насправді не поступився своєю позицією. Не пом'якшив своїх вимог і Світовий банк, який у зверненні до Верховної Ради вимагав створення справді незалежного
Антикорупційного суду. Представники міжнародних фінансових структур, м'яко кажучи, були вражені фейком Києва.

В експертних колах вважають, що пішов він зі столичної вулиці Банкової, з будівлі Адміністрації Президента... І це не
поодинокий випадок.

Подробиці -- у розмові газети "Експрес" з експертом Українського інституту аналізу і менеджменту політики Миколою Спиридоновим, директором соціологічної служби "Український барометр" Віктором Небоженком та медіаекспертом Олександром Чекмишевим.

-- Невже з Адміністрації Президента можуть поширювати вигадки?

М. Спиридонов: -- Так. Реальний рівень підтримки Петра Порошенка становить приблизно 8%. Якщо не втручатися у ситуацію, становище для чинної влади буде критичним: голос її опонентів переважатиме голос прихильників. Тож Адміністрація Президента вдається до послуг експертів, лідерів громадської думки, ботів, щоби встановити штучний паритет думок прихильників і критиків керівництва держави. Тобто саме для цього й працює така собі фабрика маніпулятивних та неправдивих новин.

В. Небоженко: -- У нас намагаються діяти за московським взірцем -- постійні фейки, вкиди фальшивих інформаційних приводів, відвертання уваги. Якщо Янукович і його адміністрація приховували інформацію, то нині на Банковій не приховують, а вдаються до різних способів обману.

О. Чекмишев: -- Нині українська влада перебуває під серйозним тиском міжнародних фінансових інституцій. Це накладається на внутрішню ситуацію, яку розхитують різні політичні сили. Величезні гроші на інформаційну війну з Україною вкладає Росія -- нещодавно там казали, що йдеться про 3 мільярди доларів.

На цьому тлі українська влада намагається скинути з себе вину. Звідси й поява фейкових матеріалів, приховування або ж причісування незручної інформації...

-- Як саме працює так звана фабрика фейків?

В. Небоженко: -- Порошенко завів собі армію "порохоботів", завдання яких -- відбілювати його репутацію. Це дуже легко простежити. Відразу декілька тисяч осіб із різних регіонів, які часто ховаються за вигаданими іменами, пишуть у соцмережах повідомлення потрібного змісту.

Зазвичай застосовують два види маніпуляцій. Перше -- це применшення непрофесійної роботи уряду та Адміністрації
Президента. Друге -- відвертання уваги на інші теми. Надто коли відбувається якийсь "прокол" влади, його заміщують яскравими повідомленнями іншого змісту і масово розганяють в інтернеті та ЗМІ.

М. Спиридонов: -- Є ціла команда "порохоботів" -- публічних осіб. Це депутати -- Олексій Гончаренко, Олег Барна, Ірина Луценко й інші, політичні експерти і блогери -- Віктор Уколов, Тарас Чорновіл, Олександр Палій, Олег Медведєв, Олег Пономар. Порохоботи рівня Чорновола, за чутками, отримують до 10 тисяч доларів на місяць. Менш упізнаваний експерт може заробляти в середньому 2 -- 3 тисячі доларів.

Також є пересічні "порохоботи", завдання яких -- поширювати, коментувати дописи блогерів і лідерів громадської думки, орієнтованих на Порошенка, накидатися на опонентів. Ці люди можуть працювати лікарями чи вчителями, а у вільний час за 200 -- 250 доларів виконувати завдання Банкової. Це така собі група підтримки. А ще є електронні боти -- комп'ютерні програми, що наганяють популярність потрібних повідомлень у соцмережах.

-- Чи можете навести приклади маніпулятивних чи фейкових новин, що з'явилися з ініціативи Банкової?

М. Спиридонов: -- Так. Для прикладу, торік улітку нам казали про повноцінну робочу зустріч Петра Порошенка з Дональдом Трампом. Згодом на сайті Білого дому опублікували стенограму їхнього діалогу. Виявилося, що зустріч тривала буквально п'ять хвилин. Також із Банкової ширилися повідомлення про вимоги МВФ для України, яких насправді не було.

До слова, Адміністрація Президента дуже часто своїх опонентів пов'язує з Москвою. Критикуєш Президента -- отже, ти агент Кремля, агент Медведчука. Як правило, такі звинувачення фейкові. Бо якби довели співпрацю з Москвою, розмова була б уже зовсім іншою -- зі Службою безпеки і так далі.

Наталія ВАСЮНЕЦЬ, газета "Експрес"
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

n

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter