ТЕХНОЛОГІЇ

Винахідник Єдлик Аньош створив самообертальні електромагнітні ротори. Після чого з'явилися громіздкі динамо-машини, які приводить у дію ремінна передача.

Порошенко і його 19 стюардес

01.06.2017 11:30
Порошенко і його 19 стюардес
Авіапарк, що обслуговує Президента, застраховано на понад 15 мільйонів гривень
У час, коли країна захлинається від війни, коли людям хочеться вистрибнути з вікна пішля отримання рахунків за "комуналку", десятки мільйонів гривень витрачають лише на те, аби Президент України міг із максимальним комфортом літати у свої нечисленні відрядження. До прикладу, у сусідній Польщі ще в 90-х роках було вирішено розформувати президентський авіапарк та користуватися лише орендованими літаками (що значно економить бюджетні кошти).
 
Чим, куди і з ким літає Президент України? Та скільки ми із вами за це платимо? Читайте далі.
 
Який літак сьогодні вибрати?
 
Отож, авіапарк, який обслуговує чинного Президента України, -- це Державне авіваційне підприємство з гордою назвою "Україна". Сьогодні в його ангарах стоять три пасажирських авіалайнери (останній з них придбали три року тому) та гвинтокрил. Загалом -- чотири повітряні судна. ЧОТИРИ! Зазначені літаки мають спеціально облаштовані комфортабельні салони для  перевезення вищих посадових осіб та обладнані за останнім словом техніки. Одне слово, там можна жити.
 
Одне пасажирське судно, яким літає Президент, може перевозити за рейс до 160 осіб. Звичайно, у глави держави багато помічників, охоронців, кухарів та друзів, яких потрібно взяти із собою в подорож. Але, можливо, ці літаки (у вільний від Петра Порошенка час) перевозять дітей учасників АТО на відпочинок за кордон? Чи, може, гвинтокрил орендують для швидкого транспортування важкохворих? Ну бо навіщо утримувати такий авіапарк лише для себе, дорогого?
 
Та ні! "Відповідно до чинного законодавстра, ДАП "Україна" у своїй діяльності забезпечує організацію по виконанню повітряних перевезень спеціальними рейсами лише вищих посадових осіб та офіційних делегацій України на чолі із ними", -- пише у відповіді на наш запит генеральний директор авіаційного підприємства "Україна" Юрій Солончук.
 
Проте утримують весь цей "комфорт на крилах" державним, тобто нашим з вами, коштом. А кошти, які витрачаються на цю забавку, -- просто астрономічні.
 
Мільйонів не шкода
 
Цього року ДАП "Україна" за результатами тендеру уклало угоду про послуги з обов’язкового страхування своїх літаків, членів екіпажу та авіаційного персоналу на загальну суму... 15 мільнів 347 тисяч грн.
 
У суму цього страхування входить страховка повітряних суден, членів екіпажу, авіаційного персоналу, відповідальність перевізника за шкоду пасажирам (а пасажири -- самі знаєте хто), багажу, пошти та вантажу.
 
Як ідеться у Віснику державних закупівель, у конкурсі перемогла компанія з іноземними інвестиціями ПрАТ "Страхова компанія "ПЗУ Україна", яка входить до групи польської страхової компанії "PZU" (100% акцій компанії в Україні безпосередньо або побічно володіє "Powszechny Zaklad Ubezpieczen SA").
 
Щороку на утримання авіапарку Президента витрачають мільярди гривень. На підприємстві мені не змогли назвати суму, яку заплановано витратити цьогоріч. Мовляв, усе залежатиме від кількості польотів. Проте розказали, на скільки Петро Порошенко налітав минулого року.
 
"У 2016 році ми виконали 57 авіарейсів з перевезення офіційних делегацій на чолі із Президентом Ураїни, -- повідомляє Юрій Солончук. -- На авіаційне пальне для цих подорожей було витрачено 5 мільйонів 162 тисячі 878 гривень та 40 копійок.
 
На технічне обслуговування авіапарку витратили майже 22 мільйони (це все офіційні дані). А в січні цього року уже оголосили тендер на купівлю мастильних матеріалів вартістю майже 400 тисяч гривень.
 
До цього всього варто додати кейтерингові послуги для персоналу та самого гаранта. У підприємстві мені не захотіли назвати цифру, яку витрачають на харчування в небі. "Сума грошових послуг на кейтерингові послуги витрачається залежно від кількості виконаних рейсів", -- знову повторюють у відповіді на мій запит. Але цифри знайти досить просто, і вони також вражають.
 
У державних закупівлях за минулий рік знаходжу, для прикладу, що ДАП "Україна" лише в грудні 2016 року провело тендер на послуги щодо ресторанного обслуговування їхнього підприємства на суму 1 мільйон 25 тисяч гривень. А в січні цього року уже оголосило новий тендер на забезпечення бортовим харчуванням екіпажів трохи більше як на 300 тисяч гривень. І це лише початок.
 
Яку ж стюардесу взяти із собою?
 
Варто не забути, що в авіапарку Президента працює чималий штат людей, яким щомісяця платять зарплату. "На підприємстві працює авіаційний персонал у такій кількості: 11 командирів повітряних суден, 8 других пілотів, 5 бортових інженерів, 19 бортпровідників  та 43 працівники інженерно-технічного складу", -- повідомляє директор підприємства. Загалом 86 працівників. Майже сотня людей.
 
У сусідніх державах утримання президентських авіапарків уже давно вважають недоцільним. Для прикладу, міноборони Польщі орендує для свого президента лайнери у провідних авіакомпаній лише на час перельоту і не витрачає гроші на їх утримання.
 
Оля ПІЛІЩУК, Експрес
 
А ви знали?
 
Через захланність пана Президента потерпає не лише державна скарбниця -- іноді страждають пасажири аеропорту "Бориспіль" (звідки вилітають ці літаки). Для прикладу, весною минулого року, повертаючись до Києва після офіційного візиту до Японії, літак гаранта, який приземлився у "Борисполі" в годину пік, на 18 хвилин заблокував роботу всіх служб аеропорту.
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

I

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter