Новини

23:01
Вже третій клуб відмовився стартувати у новому сезонні 2017-2018 років.
22:09
У складі "Чорноморця" виник скандал з гравцем, який переходить у стан гірників.

ЦІКАВО

Телеведуча опублікувала у соціальній мережі нове фото маленької Діани.
Застосування цього секретного "інгредієнту" у ліжку вдвічі збільшує шанси отримати найвище задоволення.
Співачка поділилася із шанувальниками зворушливою фотографією з сімейного архіву.
Телеведуча показала у соцмережі знімок, який зробили під час фотосесії для відомого видання.
Відомий експерт зі схуднення поділилася секретом правильної мотивації.

ТЕХНОЛОГІЇ

Компанія Google представила технологію AutoML для створення нейромереж нейромережами. На конференції I/O 2017, Google розповів про технології AutoML, яка дозволяє одним
Prestigio Multipad Visconte V — один із найдоступніших на українському ринку планшетних комп'ютерів, виконаних у форм-факторі «трансформер».
Пропонуємо вам детально розглянути його характеристики, виявивши сильні і слабкі сторони. Це допоможе з'ясувати, чи справді цей гаджет виправдовує свою ціну.Плюси

Прогрівати автомобіль не лише безглуздо, а й марнотратно

12.02.2016 07:20
Прогрівати автомобіль не лише безглуздо, а й марнотратно
На багатьох подвір'ях зранку та сама картина. Автовласники запускають двигуни і чекають, доки машина прогріється. Часом сусіди змушені вдихати викиди по 10 - 15 хвилин.

А проте, кажуть фахівці, автомобілі з інжекторними двигунами не потребують прогрівання, навіть узимку, пише газета "Експрес"

Міністерство природних ресурсів Канади провело експеримент: при температурі повітря мінус 18 градусів один автомобіль прогрівали 5 хвилин, другий - 10, а третій взагалі не гріли. У результаті двигуни усі трьох автівок працювали однаково ефективно, незважаючи на тривалість попереднього неробочого ходу. Водночас чим довше гріли машину, тим більше бензину було витрачено даремно.

Фахівці підрахували: скоротивши марну роботу двигуна, автовласники всього світу зможуть щороку економити на пальному 5,9 мільярда доларів. Крім того, прогрівання двигунів є причиною 1,6% усіх парникових викидів (це більше,
ніж кількість викидів металургійної промисловості).

-- Але ж з дитинства пам'ятаємо, як зимовими ранками цілий двір гудів. І лише коли машини прогрівалися, можна було рушати, інакше холодна автівка глухла або рухалася стрибками. Щось не так?

-- Усе правильно, коли ми говоримо про карбюраторні автомобілі, - каже Юрій Гутаревич, професор, завідувач кафедри двигунів та теплотехніки Національного транспортного університету. - Власне, до 90-х років минулого століття випускали автівки з карбюраторними двигунами. Якщо не розігріти машину, недостатня температура суміші повітря та пального призводила до того, що вона глухла. Тому автовласники старих автівок і досі практикують прогрівання автомобіля взимку перед тим, як рушити з місця.

Проте, якщо ваш автомобіль обладнаний інжектором, такої потреби вже нема. Адже на сучасних авто встановлено двигуни з автоматичним впорскуванням, те, коли потрібна суміш пального і повітря, визначається за допомогою електронних датчиків. Електроніка сама контролює суміш, підлаштовуючись під температуру навколишнього середовища. Тому сучасні двигуни не потребують неробочого ходу навіть узимку.

-- Отак просто -- сів і поїхав?

-- Перші інжекторні автомобілі треба було прогрівати хоча б 30 - 40 секунд перед тим, як рушити. А розробники сучасних рекомендують відразу після того, як увімкнено запалення, починати рух. Так, моторні мастила, які замерзають під час тривалого стояння, особливо вночі, потребують температури хоча б 60 градусів за Цельсієм, щоб розтопитися. Проте в режимі неробочого ходу вони не прогріваються. Ось чому слід завести авто та проїхатися кілька хвилин на малих обертах, щоб прогріти автомобіль.

Але не вдавайтеся у крайнощі: не варто відразу стартувати і мчати. Адже в морози підвищене навантаження відчуває трансмісія, а мастило в коробці передач в'язне доти, доки не встановиться робоча температура. Тому перші 5 - 7 кілометрів краще рухатися на малій швидкості та малих оборотах. Так авто прогріється оптимально.

Крім того, звичка прогрівати нині не просто безглузда - таким чином ви марно спалюєте пальне. За 10 - 15 хвилин неробочого ходу двигун може спалити 2 - 3 літри бензину. При цьому мастило майже не прогрівається.

Та й з погляду забруднення довкілля, прогрівання авто - шкідлива звичка. Адже тоді в атмосферу виділяються викиди, які сприяють парниковому ефекту. Якщо зважити на загальну кількість автомобілів (наприклад, в Україні на тисячу жителів
припадає 187 автівок), відмова від зимового прогрівання відчутно захистить навколишнє середовище.

Марина МОРОЗ, газета "Експрес"

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

n

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter