ТЕХНОЛОГІЇ

Зможе долетіти з Парижа до Нью-Йорка менше ніж за три години
Аероплани майбутнього стануть одним з найчистіших і найбільш швидкісних видів транспорту, пише газета "Експрес".
Українська команда, що створила проект Mars Hopper, стала переможцем Space Apps Challenge в номінації "глядацькі симпатії".

Прогрівати автомобіль не лише безглуздо, а й марнотратно

12.02.2016 07:20
Прогрівати автомобіль не лише безглуздо, а й марнотратно
На багатьох подвір'ях зранку та сама картина. Автовласники запускають двигуни і чекають, доки машина прогріється. Часом сусіди змушені вдихати викиди по 10 - 15 хвилин.

А проте, кажуть фахівці, автомобілі з інжекторними двигунами не потребують прогрівання, навіть узимку, пише газета "Експрес"

Міністерство природних ресурсів Канади провело експеримент: при температурі повітря мінус 18 градусів один автомобіль прогрівали 5 хвилин, другий - 10, а третій взагалі не гріли. У результаті двигуни усі трьох автівок працювали однаково ефективно, незважаючи на тривалість попереднього неробочого ходу. Водночас чим довше гріли машину, тим більше бензину було витрачено даремно.

Фахівці підрахували: скоротивши марну роботу двигуна, автовласники всього світу зможуть щороку економити на пальному 5,9 мільярда доларів. Крім того, прогрівання двигунів є причиною 1,6% усіх парникових викидів (це більше,
ніж кількість викидів металургійної промисловості).

-- Але ж з дитинства пам'ятаємо, як зимовими ранками цілий двір гудів. І лише коли машини прогрівалися, можна було рушати, інакше холодна автівка глухла або рухалася стрибками. Щось не так?

-- Усе правильно, коли ми говоримо про карбюраторні автомобілі, - каже Юрій Гутаревич, професор, завідувач кафедри двигунів та теплотехніки Національного транспортного університету. - Власне, до 90-х років минулого століття випускали автівки з карбюраторними двигунами. Якщо не розігріти машину, недостатня температура суміші повітря та пального призводила до того, що вона глухла. Тому автовласники старих автівок і досі практикують прогрівання автомобіля взимку перед тим, як рушити з місця.

Проте, якщо ваш автомобіль обладнаний інжектором, такої потреби вже нема. Адже на сучасних авто встановлено двигуни з автоматичним впорскуванням, те, коли потрібна суміш пального і повітря, визначається за допомогою електронних датчиків. Електроніка сама контролює суміш, підлаштовуючись під температуру навколишнього середовища. Тому сучасні двигуни не потребують неробочого ходу навіть узимку.

-- Отак просто -- сів і поїхав?

-- Перші інжекторні автомобілі треба було прогрівати хоча б 30 - 40 секунд перед тим, як рушити. А розробники сучасних рекомендують відразу після того, як увімкнено запалення, починати рух. Так, моторні мастила, які замерзають під час тривалого стояння, особливо вночі, потребують температури хоча б 60 градусів за Цельсієм, щоб розтопитися. Проте в режимі неробочого ходу вони не прогріваються. Ось чому слід завести авто та проїхатися кілька хвилин на малих обертах, щоб прогріти автомобіль.

Але не вдавайтеся у крайнощі: не варто відразу стартувати і мчати. Адже в морози підвищене навантаження відчуває трансмісія, а мастило в коробці передач в'язне доти, доки не встановиться робоча температура. Тому перші 5 - 7 кілометрів краще рухатися на малій швидкості та малих оборотах. Так авто прогріється оптимально.

Крім того, звичка прогрівати нині не просто безглузда - таким чином ви марно спалюєте пальне. За 10 - 15 хвилин неробочого ходу двигун може спалити 2 - 3 літри бензину. При цьому мастило майже не прогрівається.

Та й з погляду забруднення довкілля, прогрівання авто - шкідлива звичка. Адже тоді в атмосферу виділяються викиди, які сприяють парниковому ефекту. Якщо зважити на загальну кількість автомобілів (наприклад, в Україні на тисячу жителів
припадає 187 автівок), відмова від зимового прогрівання відчутно захистить навколишнє середовище.

Марина МОРОЗ, газета "Експрес"

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

n

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. Також дані про таких користувачів можуть бути передані до МВС, якщо від органів внутрішніх справ надійшов відповідний запит. У коментарі заборонено додавати лінки та рекламні повідомлення

Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter