Експрес онлайн

Пошук

ТЕХНОЛОГІЇ

Лiдер нового поколiння iнтернету lifecell став першим оператором, що зробив швидкiсний зв'язок 4.5G реальнiстю, запустивши його одночасно 30 березня 2018 року в найбiльшiй кiлькостi обл
Реалізація бодай частини планів та амбітних цілей Маска здатна здійснити технологічну революцію у світіУ середньому кожен мешканець американського Л

На які хитрощі йдуть шахраї, щоб виманити кошти з банківських рахунків. Перевірено на собі

01.05.2018 14:54
"Увага! Вашу картку заблоковано на 62 дні згідно з регламентом банку. Інфо за номером: 0443329683, 0941430663. www.Avalbank.ua"  — таке смс-повідомлення отримала нещодавно. Блокування я пов'язала з тим, що термін дії моєї банківської картки вже підходив до кінця. І не зателефонувала за зазначеним номером, а пішла у відділення банку.
 
Однак там мені повідомили, що ця смс-ка  — не від банку: і номери телефонів, і адреса сайта  — інші. Та й зміст повідомлення про 62 дні блокування  — дивний.
 
Вирішую все ж зателефонувати за зазначеними в смс-повідомленні номерами. За першим номером чую автовідповідач: абонент не може прийняти мій дзвінок. Набираю другий номер.
 
"Контакт-центр банку "Аваль",  — чую чоловічий голос на іншому кінці дроту.  — Чим можу допомогти?" Одразу зауважую, що справжній працівник мав би представитися, а цей чомусь не назвав свого імені та прізвища. Запитав, коли я востаннє користувалася своєю карткою й після цього попросив взяти її в руки і вказати номер. Вигадую 16 цифр -- тих, які зазвичай зазначають спереду на картці.
 
"Тепер переверніть на зворотній бік,  — продовжує співрозмовник.  — І назвіть три цифри, розташовані під чорною магнітною стрічкою".
 
Знову вигадую набір цифр. Після цього чоловік каже, що зараз я маю отримати повідомлення, в одному з яких  — чотири цифри для розблокування моєї картки. "Ви озвучуєте ці цифри нам, а ми введемо їх у систему й активуємо вашу картку. Також поінформуємо, на якій підставі вона була заблокована. Залишайтеся на лінії, не відмикайтеся".
 
Я назвала випадковий набір із чотирьох цифр. За декілька секунд чоловік каже, що сталася якась помилка й просить ще раз продиктувати номер картки. "Справді? До речі, а як до вас звертатися? Ви забули представитися мені, на відміну від справжніх працівників банку",  — зауважую я. Чоловік матюкнувся і перервав дзвінок. Ось такий він, шахрайський сервіс.
 
Поліція та банківські експерти констатують, що дуже багато людей потрапляють на гачок до таких шахраїв. Телефонують за зазначеними у повідомленнях номерами, називають аферистам усі дані картки, а потім  — пароль для того, щоб зняти кошти з рахунка. П'ять хвилин  — і залишаються без грошей.
 
"Мета таких дзвінків  — отримати інформацію про вашу платіжну картку й перевести ваші кошти на свою картку,  — каже Олеся Данильченко, керівниця Форуму безпеки розрахунків платіжними картками української міжбанківської Асоціації членів платіжних систем ЕМА.  — Працівники банків ніколи не запитують такої інформації. Пам'ятайте, що за жодних обставин не можна називати номер картки, термін її дії, тризначний код безпеки, який є на зворотньому боці картки (код CVV2/CVC2), а також пароль із смс від банку".
 
Загалом, за підрахунками експертів ЕМА, у 2017 році кібершахраї вкрали 670 мільйонів гривень. Приблизно 80% з цієї суми було вкрадено завдяки інформації про реквізити карток, яку виманили по телефону.
 
"Не варто телефонувати на номери, вказані в смс-повідомленні. Краще здійснити дзвінок до відділення банку  — телефонний номер зазначено на звороті вашої картки",  — радить Олеся Данильченко.
 
Більше новин з усіх регіонів України читайте у свіжому номері газети "Експрес"
 
Головні новини за добу — в нашій щоденній розсилці y Telegram
 
Світлана ОЛІЙНИК
 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Y

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter