5 червня 1819 року народився Джон Кауч Адамс - британський математик і астроном, відомий тим, що першим відкрив Нептун.
5 червня 1977 року в продажі з'явився перший персональний комп'ютер Apple II.

Не планета, а газова камера. Як науковці розвінчали міф про життя на Венері

12.06.2018 10:54
Не планета, а газова камера. Як науковці розвінчали міф про життя на Венері
12 червня 1967 з космодрому Байконур було запущено космічний апарат "Венера-4". За чотири місяці і шість дні він успішно подолав відстань між Землею й Блакитною планетою і вперше за всю історію космічних досліджень передав дані про атмосферу Венери. Газоаналізатори показали: тут домінує вуглекислий газ (майже 90%), решта — кисень і водяна пара. Було також виміряно густину атмосфери, її тиск і температуру, проведено вимірювання водневої корони планети. Встигнувши це зробити і передати інформацію на Землю, "Венера-4" була розчавлена силою тиску планети.

Із 1969 року в атмосферу нашої космічної сусідки було запущено ще кілька космічних станцій серії "Венера". Науковці зробили корпуси апаратів міцнішими, завдяки чому один з них зміг спуститися до рівня 19 кілометрів від поверхні планети, а наступний — приземлитися. Щоправда, пропрацював зонд недовго — лише 53 хвилини, адже умови виявилися надзвичайно суворими: тиск сягав 90 атмосфер, температура —- 500 °C.

Згодом, у 1982 році, за допомогою "Венери-13" і "Венери-14", були вперше отримані кольорові панорами поверхні планети. А у 1983 році "Венера-15" і "Венера-16" вперше показали радіолокаційні зображення північної приполярної області Венери. На зображеннях добре було видно кратери, пасма, височини, великі розлами, гірські хребти...

І хоч з того часу космічні дослідження найближчої до нас планети Сонячної системи тривають безперестанно, але й досі Венера ще не відкрила своїх таємниць.

"Результати деяких дослiджень дають пiдставу припускати, — сказав Експрес-онлайн Володимир Кажанов, астрофізик,— що Венера i справдi колись була "близнючкою" Землi. Причому не тiльки за параметрами, але i за процесами, якi вiдбувалися на поверхнi, поки Вранішня зірка не перетворилася на суцільну пустелю.

Наприклад, цікавим є механізм утворення на Венері парникового ефекту. Припускається, що це сталося внаслідок збільшення потужності сонячного випромінювання. За підрахунками учених, яскравість Сонця за останні 4 мільярди років зросла на 30%, що призвело до випаровування води з поверхні Венери й нагромадженню її в атмосфері планети. Водяна пара призводила ще до подальшого нагрівання планети. Подальше вивчення природи кліматичних змін на Венері допоможе спрогнозувати ймовірність виникнення такої катастрофи і на Землі".

"Певні дані свідчать про можливу присутність на Венерi мiкроорганiзмів, — сказав Експрес-онлайн Михайло Рябов, астробіолог. — Так, американський науковець Девід Грінспун припускає, що на Венері є особливі, вуглеродні форми життя. Але вважається, що вони можуть жити лише на висотi понад 60 кiлометрiв. Адже на поверхнi планети тиск нечувано високий — він у 100 разiв вищий, нiж, наприклад, на Землi.

Утім на ранньому етапі розвитку Венери, за деякими гіпотезами, клімат був більш м'який. Була i вода. Такого висновку дiйшли вченi, проаналізувавши знiмки, отриманi європейським апаратом "Venus Express", який став штучним супутником Венери з 2005 року. Тож, не виключено, подальші дослідження планети справді наведуть на слід певних форм життя".

Якщо у Вас не відображаються фото чи відео, перейдіть, будь ласка, до повної версії сайту