ТЕХНОЛОГІЇ

На дні марсіанського кратера Сахеки вчені виявили невідомі рештки, які, на думку фахівців, належать кораблю прибульців.Як повідомляють іноземні ЗМІ, унікальна знахідка шокувала уфологів.

Забудьте про ту маршрутку: В iнше мiсто тепер можна дiстатися й невеличким лiтачком

04.03.2017 12:08
Забудьте про ту маршрутку: В iнше мiсто тепер можна дiстатися й невеличким лiтачком

Тепер невеличкого лiтачка з пiлотом замовити так само просто, як традицiйну таксiвку. Скiльки коштує це задоволення, і чи є якiсь обмеження, дізнавалась газета Експрес.

У пошуковiй системi iнтернету набираю слова "Мала авiацiя. Послуги". На головнiй сторiнцi одного iз сайтiв -- свiтлини надлегких моделей лiтачкiв. Тут i чеськi, i нiмецькi, i словацькi... Вибираю найдешевший варiант -- український, двомiсний: для пiлота та пасажира. Це -- А-22. Куди летiтиму? Ну, для початку, до Житомира -- майже 140 кiлометрiв. Маршруткою це не менш як двi з половиною -- три години в дорозi. А лiтачком?

"Хвилин сорок, -- чую у слухавцi голос диспетчера. -- Висота польоту -- 200 -- 400 метрiв, тож зможете милуватися неповторними краєвидами, середня швидкiсть -- 150 -- 200 кiлометрiв за годину. Вартiсть -- 2300 гривень".

"Чи є якiсь обмеження?" -- допитуюсь. "Cкористатися такою послугою може будь-хто, -- пояснює представниця фiрми, -- крiм неповнолiтнiх, пасажирiв, вага яких перевищує 100 кiлограмiв, i нетверезих". Оскiльки я до цих категорiй не належу, можу смiливо замовляти полiт -- на кiлька днiв чи тижнiв наперед. Оплата стовiдсоткова -- одразу. Натомiсть отримуєш сертифiкат. Це щось на кшталт квитка.

Але наразi не поспiшаю. Бо чи не може надлегкий лiтачок раптом опинитися на маршрутi руху повiтряних суден великої авiацiї? "Нi, що ви, -- каже Микола Себастян, досвiдчений пiлот-iнструктор. -- Повiтряний коридор для надлегких моделей лiтачкiв -- 200 -- 400 метрiв, а для пасажирських -- вiд 180 до 250 кiлометрiв".

А чи можна придбати свого лiтачка, щоб навчитися лiтати? Чи складна процедура отримання дозволiв? Чи дорого це коштує? "Будь ласка, -- жвавiшає спiврозмовник. -- Запропонуємо моделi на будь-який смак. Ви, мабуть, знаєте, що пiлот-любитель, згiдно з чинним законодавством, має право керувати лiтаком, у якому не бiльш як чотири мiсця? Але якщо я правильно зрозумiв, вас цiкавлять передусiм двомiснi. Так от, середня цiна на такi моделi вiд 20 до 40 тисяч доларiв. Повiрте, це недорого, -- переконує пан Себастян. -- Ще приблизно сто доларiв витрачатимете на утримання -- щомiсяця. Дозвiл на польоти отримати не набагато важче, нiж водiю автомобiля. Платите 5000 доларiв -- i опановуєте майстернiсть пiлотажу".

Менi вже хочеться пiднятися в небо -- у своїй надлегкiй моделi. Бажання аж надто. От тiльки одна заковика -- брак грошей. А от послугами авiатаксi, мабуть, скористаюся.

Володимир IСАЄВ

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter