ТЕХНОЛОГІЇ

Балкон – найпопулярніше місце для сушіння випраних речей. Такий вибір цілком логічний: чисте повітря надає речам свіжості і значно пришвидшує процес висихання.

Як смартфони змінюють ведення бізнесу

18.07.2017 21:06

Увесь світ поступово переходить у мобайл. Цей факт неможливо заперечувати. Тепер не треба брати з собою у подорож навіть ноутбук – у більшості випадків буде достатньо планшету чи мобільного телефону. Нові звички потенційних покупців та клієнтів вимагають змін і від бізнесу. Як смартфони змінили економіку та підхід до бізнес-стратегії компаній?

За словами Біла Гейтса, якщо компанії немає в Інтернеті, її немає взагалі. Але крилата фраза була сказана більше десяти років тому. Тепер її можна дещо переформулювати: «Якщо компанії немає у мобайлі, компанії немає взагалі». Постійні дослідження підтверджують той факт, що кількість мобільних покупок стабільно зростає. За прогнозами аналітиків з Google, у наступні декілька років мобільних транзакцій у e-commerce секторі буде більше половини від загальної кількості.

Для юзера набагато зручніше у декілька кліків замовити товар чи послугу. У сучасному світі, де за одну хвилину завдяки Google Street View можна переміститися у іншу частину світу, кожна хвилина має свою ціну. Витрачати час на покупки з персонального комп’ютера чи ноутбука – непотрібно.

Отже, першою віхою змін стали адаптивні веб-сайти. Раніше це була примха деяких власників інтернет-магазинів, але тепер – це необхідність. Меню стають простішими, покупку можна завершити у декілька кліків, сервіси автоматично інтегруються з мобільними додатками платіжних систем, а повідомлення про завершення транзакції приходять у месенджери.

Ера мобайлу вплинула на e-commerce сектор дуже суттєво. Мобільний трафік на сайтах магазинів складає більше 30%. Лише уявіть, скільки клієнтів можна втратити, якщо не адаптувати ресурс під розширення смартфонів?

Але можна піти ще далі. Згадайте, у скількох великих, дійсно великих компаній у сфері послуг чи інтернет-торгівлі немає повноцінного мобільного додатку? Фінансові установи, магазини, навіть салони краси пропонують додатки як альтернативи мобільним сайтам.

Додатки коштують дорожче для підтримки та розробки, але для клієнта вони набагато зручніші. Більш того, деякі види бізнесу народжуються лише з мобільних додатків. Невеликі стартапи, які починались лише з одного аплікейшену вже визнаються гігантами ринку та займають свою нішу.

Показовими будуть історії популярних сьогодні брендів Uber та Airbnb. Це сервіси замовлення автомобілів та бронювання житла через додаток. По факту, невеликі стартапи змогли витіснити справжніх гігантів ринку. Більш того, лідери у своїй ніші, наприклад, найбільший постачальник онлайн-покеру, вимушені представляти свій продукт в якості мобільного додатку, щоб їх долю ринку не зайняли конкуренти. Для порівняння, у 2009 році користувачів мобільного інтернету було менше 10%. Сьогодні ж їх більше половини від усього трафіку.

Але такі суттєві перетворення – не лише фінансові витрати для бізнесу. При правильному підході таку мобільність клієнта можна повернути на свою користь. Важливо зрозуміти не тільки той факт, що покупці користуються смартфонами, але й відзначити, як саме і наскільки часто вони це роблять, і як використовувати ці показники для збільшення власного прибутку.

Для бізнесу важливо налаштувати зв’язок з клієнтом. Якщо у компанії є мобільний додаток, то секретною зброєю можуть стати повідомлення на заблокованому екрані чи звукові аларми. За статистикою, наразі вони у двічі ефективніші, ніж поштові розсилки чи СМС-повідомлення. Повідомте про свою акцію, запропонуйте спеціальні умови для клієнта, який використовує додаток більше року. Інформація не залишиться без уваги.

Важливо звернути увагу на інтеграцію з іншими мобільними додатками. Переважно це платіжні системи та месенджери. У сферах, де клієнту треба завершувати транзакції чи отримувати інформаційні повідомлення, такий зв’язок є вкрай необхідним. Наприклад, служби доставки можуть інформувати клієнтів через Viber, WhatsApp, Telegram замість СМС. Для багатьох користувачів це набагато зручніше, а для самої компанії – дешевше.

Інтеграція з платіжними системами життєво необхідна для e-commerce. Завершити покупку з додатку клієнт повинен без будь-яких перешкод. Тому автоматична синхронізація з мобільними додатками платіжних систем потенційно збільшить прибуток.

Популярність смартфонів поступово перетворює їх на «швейцарський ніж». З мобільного телефону можна робити майже все: платити у метро, громадському транспорті, за послуги, викликати таксі чи бронювати житло. Клієнти завжди у мобайлі, і це не могло не вплинути на маркетингові стратегії бізнесу.

Останнім часом реклама все більше та інтенсивніше адаптується до мобільного середовища, стабільно з’являються нові формати реклами саме для смартфонів. Тепер можна рекламувати послуги навіть у месенджерах. Варто згадати про феномен Instagram та Snapchat. Суто мобільні додатки стали потужною платформою для рекламодавців. Тепер свої товари та послуги можна рекламувати у стрічках відомих людей, в якості нативної реклами у зникаючих stories чи у звичайних постах.

Та мобайл не лише дає для бізнесу переваги, але й кидає нові виклики. Великим компаніям, які звикли до працюючих стратегій маркетингу, важко відмовитись від них. Поступове переналаштування займає багато часу. Паралельно велика кількість малих стартапів починає стрімко розвиватись. Для запуску мобільного додатку потрібен лише один офіс та група талановитих розробників. Якщо раніше капіталом була земля, виробничі потужності, то тепер справжнім скарбом та найбільш важливим фундаментом для бізнесу стає ідея.

Із мобайлом бізнес стає більш гнучким. У великому океані конкуренції виграють лише ті, які вміють підлаштовуватись під невеликі розширення смартфонів та пропонують якісні продукти чи послуги, доступні зі смартфону. Більш того, мобільний додаток сам по собі може стати успішним бізнесом: як думаєте, EA заробляють на іграх на смартфон менше, ніж на десктопних версіях популярного софту? 

Цікаво? Поділіться з друзями в соціальних мережах:

R

Знайшли помилку в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть Сtrl + Enter

Реклама


Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише з активним гіперпосиланням на http://www.expres.ua

© ТзОВ "Редакційні системи"

Система Orphus

Знайшли помилку в тексті?
Виділіть її мишкою і натисніть
Сtrl + Enter